شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

نخستین تجربه رانندگی با هیوندای الانترا 2019 ، امن تر و هوشمند تر

هیوندای الانترا 2019 را می توان یکی از بهترین تولیدات این شرکت کره ای در سالهای اخیر دانست که با ویژگی های مناسبش، می تواند تبدیل به گزینه مطرح بسیاری از خانواده ها در سراسر جهان گردد. کسل کنندگی بیش از حد کراس اوورها، موجب شده تا برخی خریداران که از شمایل یکسان و اندازه های نزدیک این خودروها خسته شده اند، مجددا روی به خرید سدان های جذاب، سریع و جمع و جور بیاورند. از آن گذشته سدان ها برای بدست آوردن بازار سابق خود، معمولا با نوآوری های قابل توجهی عرضه می شوند که در نظر خریداران منطقی، برتر از یک کراس اوور گران تر و کند تر ظاهر می شود.  

تغییرات ظاهر خارجی

در قسمت جلو پنجره، ممکن است طراحی جدید هیوندای الانترا شما را به یاد سبک طراحی لکسوس بیندازد. سبک طراحی الانترا از گذشته تهاجمی تر شده و جلوپنجره مشبک، جای لبخند همیشگی هیوندای را گرفته است و ترکیب چراغ های جلو الانترا که تیز و منظم است، یک خنده بی عیب و نقص را به نمایش گذاشته است.

اما تغییرات ظاهری به اینجا ختم نمی شوند. جلوپنجره جدید کاپوت جدید می خواهد و از این رو، کاپوت جدیدی برای آن طراحی شده است. در نمای عقبی نیز خودرو به کلی تغییر کرده و تا حد امکان، شبیه به نسل جدید هیوندای سوناتا طراحی شده و مکان قرارگیری پلاک، به سپر تغییر پیدا کرده است. البته این تغییرات محتمل بود، چرا که همواره هیوندای الانترا لقب بچه سوناتا را یدک می کشد. به کار گیری اصول طراحی جدید موجب شده که هیوندای الانترا 2019، نسبت به نسل قبلی طویل تر باشد و طول کلی آن، دو اینچ افزایش داشته است. اما سایر ابعاد نظیر عرض، فاصله بین دو محور و ارتفاع نسبت به مدل قبلی تغییری نداشته اند.

تغییرات ظاهر داخلی

در داخل خودرو، یک بازبینی نسبی بر روی داشبورد انجام شده و تغییرات زیادی را در آن نمی بینیم، هر چند ابزارهای درون داشبورد تغییراتی داشته اند و قسمت مرکزی داشبورد سبک جدیدی دارد و دریچه های سیستم تهویه نیز نقره ای رنگ شده اند. سبک طراحی داخلی هیوندای الانترا 2019، ممکن است شما را به یاد خودروهای دهه نود میلادی بیندازد که با وجود القای حس نوستالژیک به بسیاری از افراد، یک نکته منفی برای الانترا محسوب می شود و خریداران انتظار داشتن یک داشبورد مدرن تر را داشتند.

استفاده از پلاستیک خشک در داخل کابین فراگیر است که البته انتظار این مورد می رفت، چرا که هیوندای الانترا یک خودرو اقتصادی محسوب می شود و قیمت آن از 17000 دلار شروع می شود و تا حدود 36000 دلار افزایش می یابد و مشتریان معمولی می توانند با پرداخت 27000 دلار، یک الانترا نصفه و نیمه داشته باشند که پاسخگوی اکثر نیازهای معمول آن هاست.

قوای فنی

در زیر کاپوت خودرو، یک پیشرانه استاندارد دو لیتری چهار سیلندر خطی قرار دارد که پیش از این نیز شاهد آن بودیم که توان تولید 147 اسب بخار قدرت و 180 نیوتون متر گشتاور را دارد. مدل های اقتصادی و کم مصرف نیز مجهز به یک موتور 1.4 لیتری توربوشارژر هستند که 128 اسب بخار قدرت و 211 نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

مدل های معمولی با یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک عرضه می شوند و مدل ارزان قیمت یعنی تیپ SE، جعبه دنده شش سرعته دستی در نظر گرفته شده است. مدل های مجهز به موتور 1.4 لیتری توربوشارژر نیز از جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه بهره می برند.

قیمت گذاری و ایمنی

یکی از مهم ترین ویژگی ها که هیوندای الانترا 2019 را به یک خودروی مناسب تبدیل می کند، بهره بردن از ویژگی های ایمنی مناسب در کنار ارایه یک قیمت مقرون به صرفه است. تیپ بالاتر از SE، یعنی SEL، با ویژگی های ایمنی مناسبی همچون سیستم هشدار دهنده برخورد از جلو، هشدار خروج از خطوط و سیستم نظارت بر هوشیاری راننده عرضه می شود. ویژگی های ایمنی بیشتری نیز بر روی تیپ های بالاتر در دسترس خواهند بود. که با قیمت 3500 دلار قابل سفارش هستند. این بسته شامل ویژگی هایی همچون سیستم هشدار نقاط کور و برخورد از عقب، سیستم تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل انطباقی و ویژگی های دیگری همچون سیستم ناوبری به همراه نمایشگر هشت اینچی، صندلی های حافظه دار و سانروف است.

جدول مشخصات فنی هیوندای الانترا :

موتور دو لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی
خروجی 147 اسب بخار، 180 نیوتون متر
جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک
نوع سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
وزن 1290 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین پنج نفر
حجم صندوق عقب 407 لیتر
قیمت پایه 17100 دلار
قیمت خودروی تست 26,835

 

منبع خبر: