سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

هیوندای ساگا در آستانه رونمایی

بازار کراس اوورها و خودروهای اسپرت ترکیبی در داغ ترین وضعیت سالیان اخیر خود به سر می برد و خودروسازان بزرگ در حال تنوع بخشیدن به محصولات خود در این سگمنت هستند. در این راستا، هیوندای ساگا به عنوان جدید ترین کراس اوور هیوندای، که قرار است به صورت الکتریکی ارایه شود، در نمایشگاه خودرو سائوپائولو به نمایش در آمد.  

 اصلی ترین بازار عرضه این خودرو، قرار است بازار برزیل باشد، اما امکان دارد که پس از کسب موفقیت های اولیه، در بازار سایر کشورهای در حال توسعه نیز عرضه شود. هیوندای ساگا بر اساس پلتفرم هیوندای i20 ساخته شده و می توان آن را نمونه الکتریکی شده و ارتقا یافته هیوندای i20 دانست.

 

 

در زمینه قوای فنی، پیشرانه این خودرو و هیوندای کنا با یکدیگر مشترک هستند، یعنی یک موتور الکتریکی 150 کیلوواتی و باتری هایی با ظرفیت 64 کیلووات. آنطور که ادعا می شود، این خودرو می تواند با یکبار شارژ مسافت 470 کیلومتر را بپیماید و با استفاده از قابلیت شارژ سریع، در مدت زمانی یک ساعته تا هشتاد درصد ظرفیت باتری هایش را پر کند.

با وجود آن که با نمونه مفهومی ساگا روبرو هستیم و ممکن است تا رسیدن به مرحله تولید انبوه، تغییرات ریز و درشت زیادی در آن دیده شود، شباهت های این خودرو و هیوندای i20 انکار نا پذیر هستند، اما در نقاطی همانند نمای جلو، از طراحی تیزتری استفاده شده و سعی بر آن بوده تا اصول طراحی جدید هیوندای، همانند آن چه در نسل جدید هیوندای الانترا شاهد آن بودیم، رعایت گردد.

 

 

منبع خبر: