شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

خودرو شاسی بلند 8 صندلی هیوندای پالیسید رسما معرفی شد

هیوندای با حضور در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2018 از یک خودرو شاسی بلند 8 نفره جدید پرده برداری کرد. هیوندای پالیسید (Hyundai Palisade) نام این خودرو است و در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت آن آشنا خواهید شد.  

سانتافه جدید که اوایل سال 2018 معرفی شد بزرگ‌تر از نسل گذشته‌ی خودش است، اما هیوندایمی‌داند که برخی از خانواده‌ها به دنبال اتومبیلی بزرگ‌تر هستند، به همین خاطر پالیسید را طراحی کرده است. خودرو شاسی بلند هیوندای پالیسید نه تنها بزرگ‌تر از سانتافه است،‌بلکه از هر جهت از سانتافه XL نیز بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. این خودرو 196.1 اینچ طول، ‌77.8 اینچ عرض و 68.9 اینچ ارتفاع دارد و همچنین با فاصله دو محور 114.2 اینچی، جای فضای بیشتری را نسبت به سانتافه XL ارائه می‌کند.

وقتی به مقوله‌ی ظاهر این خودرو وارد می‌شویم، جز زیبایی و چشم نوازی چیزی نمی‌بینیم. مقارن با خودرو جدید کیا Telluride، خودرو SUV جدید هیوندای از طراحی سپر جلوی زیبایی برخوردار است که با یک جلوپنجره‌ی بزرگ، جلوپنجره مشبک آبشاری و دو هدلایت، تا حدودی مشابه سانتافه است.

هیوندای پالیسید ، بزرگ و باابهت

وقتی از کنار به این خودرو شاسی بلند نگاه می‌کنیم، ابعاد آن بسیار بزرگ است، به خصوص طول درب‌های عقب. در زیر این غول 8 نفره، چرخ‌های 20 اینچی قرار گرفته است تا بتواند قدرت حرکت پالیسید را به رخ بکشد. گرچه پالیسید بزرگ و بلند است، اما ظریب درگ آن به لطف چندین تکنیک آئرودینامیک تنها 0.33 است. در پشت خودرو، یک جفت چراغ خیره کننده به چشم می‌خورد که به وضوح باعث تغییر سبک طراحی آن نسبت به سانتافه شده است.

هیوندای پالیسید

در داخل، یک کابین بزرگ وجود دارد که می‌تواند از 8 صندلی در سه ردیف میزبانی کند. صندلی‌های ردیف دوم کاپیتانی طراحی شده‌اند، در حالی که صندلی‌های پشتی بسیار انعطاف پذیر هستند. پالیسید همچنین از 7 درگاه USB برای شارژ گوشی، 16 جالیوانی و تمام تکنولوژی‌های معرفی شده توسط هیوندای برخوردار است. در اینجا شارژ‌ بیسیم گوشی، یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، یک نمایشگر دیجیتالی راننده 12.3 اینچی و امکان اتصال دو دیوایس به صورت همزمان از طریق بلوتوث (یکی برای گوشی موبایل و دیگری برای یک سیستم صوتی دوم)، از دیگر امکانات این خودروی سه ردیفه هستند.

هیوندای فناوری‌های زیادی را در بزرگ‌ترین شاسی بلند خود جای داده است: نمایشگر سربالا، سیستم مخابره‌ای، کروز کنترل انطباقی و غیره. این شرکت ادعا می‌کند، طراحی سبک دیفیوزر سقف خودرو هیوندای پالیسید برای نخستین بار است که در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. این سقف جریان هوا را آرام‌تر و  یکنواخت‌تر از خود عبور می‌دهد و به سرنشینان اجازه‌ی انتخاب حالت عبور هوای متمرکز، پخش محدود و پخش کامل را می‌دهد.

هیوندای پالیسید

در بخش فنی، هیوندای پالیسید از یک پیشرانه  3.8 لیتری V6 ارائه کننده قدرت 291 اسب بخاری و گشتاور 355 نیوتن‌متری است. این پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل است و سیستم رانندگی 2 چرخ یا 4 چرخ را ارائه می‌کند. سیستم اختصاصی HTRAC هیوندای ارائه کننده حالت‌های رانندگی معمولی، ورزشی، هوشمند و یک حالت تازه معرفی  شده‌ی برفی برای لغزندگی جاده است.

منبع خبر: