پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

نگاهی به تصاویر جاسوسی جدیدترین کراس اوور کیا!

بعد از رونمایی و معرفی از کلاس هاچبک، واگن و نسخه جذاب و عالی ProCeed، این بار شرکت کره‌ای کیا به سراغ چهارمین کلاس این خودرو رفته تا نسخه کامپکت (Compact) خانواده سید را تولید کرده تا این خانواده را جذاب‌تر و کامل‌تر از گذشته بکند.  

درواقع هدف کیا از تولید نسخه کراس اوور کامپکت Ceed، به خاطر عطش جهانی برای این کلاس محبوب بوده تا شرکت کیا از این رقابت نفس‌گیر برای تولید کراس اوور و شاسی‌بلند، در بازارهای جهانی عقب نماند.

برند کره‌ای اعتقاد دارد که فاصله زیادی بین مدل تازه معرفی‌شده Stonic و کراس اوور بزرگ‌تر اسپورتیج، برای رضایت بیشتر علاقه‌مندان به این برند و البته تشنگان کراس اوور وجود دارد. به همین خاطر، کیا دست‌به‌کار شده و اقدام به تولید یک کراس اوور کامپکت جدید کرده است که بتواند این خلأ را برای این شرکت پر کند

تغییراتی را که می‌توان در نسخه کامپکت کراس اوور سید مشاهده کرد، افزایش ارتفاع خودرو به دلیل به کار رفتن شاسی‌هایی‌ بلندتر، تایرهای بزرگ‌تر و عریض‌تر تا بتوانند ظاهر کراس اوور خودرو را حفظ کنند. همچنین طراحی قسمت عقب این تازه‌وارد کره‌ای نیز بزرگ‌تر از نسخه‌های دیگر این خودرو شده است.

طبق گفته‌ها، قرار است جدیدترین نسخه سید با دیفرانسیل جلو (FWD) عرضه‌شده که به معنای عقب‌تر از اسپورتیج قرار گرفتن سید در بحث دیفرانسیل است؛ زیرا کیا اسپورتیج، به‌صورت چهارچرخ محرک (AWD) عرضه می‌شود.

در بحث قوای فنی نیز می‌توان حدس زد که موتور کراس اوور کامپکت جدید، همان موتورهایی باشد که در نسخه‌های دیگر سید به‌کاررفته است. به‌طوری‌که دو موتور 1 و 1.4 لیتری بنزینی توربوشارژ و یک موتور 1.6 لیتری دیزل، برای آن در نظر گرفته خواهد شد. همچنین یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه خودکار، برای جدیدترین کراس اوور کیا در نظر گرفته‌شده است.

بنابرشایعات، قرار است در ماه مارس 2019(حدود 4 ماه دیگر) کیا، از جدیدترین کراس اوور کامپکت خود در نمایشگاه خودرویی ژنو رونمایی کند

منبع خبر: