جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

نگاهی به ارزش خرید و قیمت جک S3 ، کراس اوور مدرن کرمان موتور

جک S3 را می توان یکی از تاثیر گذار ترین محصولات چینی در ایران دانست که با برند محبوب جک عرضه می شود و پس از دو خودروی جک S5 و جک J5 ، توانسته موفقیت این برند را در ایران تکرار کند. اصولا کراس اوورها و SUV ها محبوبیت فوق العاده ای را برای خود در بازار دست و پا کرده اند و این محبوبیت در تمام دنیا، از آمریکای شمالی تا آسیا قابل مشاهده است.  

کراس اوورهای چینی، ناجی خریداران ایرانی

در کشورمان به واسطه قوانین عجیب و غریب واردات که هر روزه پیچیده تر نیز می شوند، کراس اوورهای مطرح حضور پر رنگی ندارند و ایرانیانی که علاقه دارند تا مطابق روند سلیقه بازار جهانی پیش بروند، گزینه های مطرح چندانی را در اختیار نخواهند داشت.

شرکت های خودروسازی خصوصی با همکاری شرکای چینی خود، در صدد رفع این نیاز و کسب سهم از بازار برآمدند و با عرضه خودروهایی که ارزش خرید بالایی را ارایه می دادند، یعنی امکانات و ظاهر مطلوبی داشتند و در عین حال برچسب قیمتی آنها نیز معقولانه بود، توانستند از سالهای آغازین دهه نود خورشیدی، توجه بازار را به خود جلب نمایند. دو محصول شناخته شده کرمان موتور و جک نیز جک S5 و سپس جک S3 هستند که اولی به میزان زیادی در بازار شناخته شده و محبوب است و دومی نیز به واسطه بهره گیری از شهرت گذشتگان و بهره گیری از امکانات رضایت بخش، توانست در میان رقبایش خوش بدرخشد.

 

یک ترکیبی به تمام معنا

همان گونه که می دانید، هدف از ساخت خودروهای اسپرت ترکیبی، ارایه محصولی بوده که سواری محصولات سدان یا هاچ بک در کنار اندکی از قابلیت های شاسی بلندهای آفرودی ارایه دهد. کراس اوورها میزان ترکیبی بودن کمتری دارند و سعی بر آن است تا در یک کراس اوور، هاچ بکی قد بلند برای مواجهه راحت تر با دست اندازها توسعه داده شود.

در مورد جک S3 این قضیه تفاوت می کند و ترکیبی از سه سگمنت هاچ بک، استیشن و شاسی بلند را می توان در این خودرو مشاهده کرد و این نکته ارزش خرید جک S3 را بالا می برد، چرا که می تواند علاوه بر جلب توجه خریداران معمول کراس اوورها، علاقمندان به استیشن های خانوادگی را نیز به خود جلب کند.

ستاره چینی در میان رقبای چینی

بازه ای که جک S3 در آن قرار دارد، تا چندی پیش به واسطه قیمت مناسب و تمایل شدید خریداران به محصولات این رده، که ظاهری متمایز با محصولات سالخورده ایرانی دارند و امکانات رفاهی مناسبی ارایه می دهند، از نظر خریداران بسیار پر تراکم بود و کراس اوورهای کوچک و متوسط زیادی در این بازار به چشم می خوردند که از آن جمله می توان به لیفان X60 ، لیفان X50 ، ام وی ام X22 ، ام وی ام X33 اشاره کرد و محصولات کراس دیگری همچون برلیانس کراس یا ساندرو استپ وی در این بازه حضور داشتند که اکنون بیسو T3 نیز به این مجموعه اضافه شده است. افزایش قیمت این خودروها که ناشی از افزایش قیمت ارز و مواد اولیه بوده است، موجب شده تا تعداد خریداران این بازه کاهش یابد.

 

مزایای جک S3

حال به مزایای جک S3 می پردازیم. چرا این خودرو در میان رقبای خود توانسته خوش بدرخشد و سهم مناسبی را در اختیار بگیرد؟ با بررسی مشخصات فنی هر کدام از این محصولات می بینیم که در زمینه قوای فنی و پیشرانه، تشابهات زیادی بین خودروهای این رده از بازار وجود دارد و به جز معدودی از گزینه ها، که البته قیمت بسیار بالاتری دارند، نمی توان گزینه برتر را از این نظر انتخاب کرد.

اما در زمینه امکانات و آپشن ها، جک S3 یکی از برترین هاست و برای افرادی که دوست دارند خودروی آنها مطابق استانداردهای ایمنی اروپایی، ایمن باشد و امکانات رفاهی مناسبی را داشته باشد، و در عین حال بودجه محدودی دارند، جک S3 یک گزینه اصلح محسوب می شود. در شرایطی که تنها پیش فروش های مختلف توسط خودروسازان به مردم ارایه می شود، همچنان می توان جک S3 را به صورت اقساطی خریداری نمود که یک مزیت عمده در این شرایط به حساب می آید.

برخی از امکانات و آپشن های جک S3

رینگ 16 اینچ آلومینیومی ، فرمان برقی EPS با قابلیت تنظیم ارتفاع ، کنترل فشار باد چرخ ها TPMS ، سنسور پارک عقب ، سانروف ، سنسور پارک عقب ، سان روف ، Daylight ، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو با توجه به نور محیط ، چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، آینه های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، تنظیم ، کامپیوتر سفری ، تهویه مطبوع اتوماتیک ، صندلی چرمی ، برف پاک کن شیشه عقب،چراغ های مه شکن جلو و عقب ، سوکت پاور 12 ولت روی داشبورد

 

پیشرانه کم دردسر و مناسب

در ابتدا که جک S3 به بازار معرفی گردید، بسیاری باور داشتند که قدرت این پیشرانه برای این وزن از بدنه کم است و نمی توان چندان به شتاب گیری آن امیدوار بود و جک S3 باید با اچ سی کراس مسابقه شتاب دهد، اما در عمل گیربکس CVT باعث می شود که قدرت موتور به صورت بهینه به کار گرفته شود و در مقابل رقیبی هم چون چانگان CS35 ، که وزن کمتری دارد، شتاب گیری برابری را ارایه می دهد. علاوه برآن، پیشرانه مورد استفاده در جک S3 شباهت بسیار زیادی با پیشرانه استفاده شده در نمونه دنده دستی جک J5 دارد و تنها تفاوت ان که بیشتر به دستکاری برای مناسب تر شدن این پیشرانه با نوع کاربری تلقی میشود فقط و فقط تغییر در دور به دست آمدن گشتاور و ابقا بیشتر ان است که میتواند به کشش بهتر خودرو منجر شود .

 

مزایای فنی

این پیشرانه را میتوان یک مزیت برای این خودرو نامید چون نمایندگی ها با تعمیر و نگه داری و مشکلات ان به واسطه حضور قبلی این پیشرانه بر روی جک J5 آشنایی دارند و قطعات اش بیشتر در دسترس مصرف کننده قرار دارد که از این بابت نگرانی در مورد هزینه ها و تامین قطعات را کم رنگ میکند. این پیشرانه هم اکنون بر روی دیگر محصول جدید جک و کرمان موتور، یعنی جک J4 نیز به کار گرفته شده که خیال مشتری را از بابت خدمات پس از فروش و تامین قطعات تا حدودی راحت می کند.

منبع خبر: