جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در تولید قطعات فورد

فورد اعلام کرد در نسل جدید موستانگ GT500 از قطعات تولید شده با استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی بهره خواهد برد.  

این خودروساز آمریکایی اوایل هفته‌ی جاری بازگشایی مرکز ساخت پیشرفته و جدید خود در ردفورد را جشن گرفت. این تأسیسات 45 میلیون یورویی که در ردفورد میشیگان قرار دارد پذیرای 23 دستگاه پرینتر سه‌بعدی است که در آن 10 کمپانی پرینت سه‌بعدی باهم مشغول بکار بوده و قطعات موردنیاز برخی از محصولات فورد را تولید می‌کنند.

از جمله اولین قطعاتی که برای فورد پرینت خواهند شد می‌توان به دو قطعه‌ی مجزای ترمز برای موستانگ GT500 پرفورمنس اشاره کرد. اگرچه فورد دقیقاً اعلام نکرده این قطعات در چه بخش‌هایی بکار می‌رود اما دلیل استفاده از پرینت سه‌بعدی احتمالاً هزینه‌های کمتر تولید و وزن کمتر در مقایسه با قطعاتی است که با روش‌های مرسوم تولید شده‌اند.


البته موستانگ GT500 تنها محصولی نیست که از این نوع قطعات استفاده خواهد کرد. فورد F-150 رپتور بازار چین نیز دارای قطعات کابین ساخته شده با این تکنولوژی بوده و فورد ادعا می‌کند این تکنولوژی باعث کاهش چندهفته‌ای زمان تولید پیکاپ محبوبش شده است.

اگرچه دانستن این نکته که موستانگ GT500 با این تکنولوژی پیشرفته ساخته می‌شود جالب‌توجه است اما در ادامه دانستنی‌های جالب‌تری را هم خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.


اولین و مهم‌ترین نکته اینکه خودروی یاد شده از پیشرانه‌ی 8 سیلندر سوپرشارژردار با قدرت فراتر از 700 اسب بخار استفاده خواهد کرد و GT500 به قوی‌ترین خودروی تولیدی فورد تبدیل شده و حتی بالاتر از سوپرکار GT با خروجی 647 اسب بخار قرار خواهد گرفت. طراحی سفارشی این خودرو نیز تضمین کننده‌ی تمایز بالای GT500 از تمامی نسخه‌های موستانگ می‌باشد. تصاویر جاسوسی منتشر شده نشان داده‌اند که خودروی موردبحث دارای ویژگی‌هایی همچون بال عقب بزرگ، رینگ‌های فیبر کربنی، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و کاپوت جدیدی خواهد بود.


فورد موستانگ GT500 جدید چهاردهم ژانویه و در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی و از اواخر سال آینده نیز وارد بازار خواهد شد.

منبع خبر: