جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

مقایسه جک S5 و بیسو T3

 

بررسی جک S5 یا بیسو T3، کدام بهتر است؟

تعداد کراس‌اوورهای بازار ایران به‌شدت افزایش یافته و در بازه قیمتی ۱۵۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان چندین محصول چینی مختلف وجود دارد. شاید تا سال گذشته در این طیف قیمتی چند محصول ژاپنی و کره‌ای حضور داشتند اما درحال حاضر دستمان جز خودروهای چینی به محصول دیگری نمی‌رسد. جک اس۵ را می‌توان یکی از خوب‌ها و پرفروش‌ترین‌های بازار دانست که از سال ۹۴ توانسته آمار خوبی را به خود اختصاص دهد. از سوی دیگر بیسو T3 قرار است از سوی سیف‌خودرو به بازار عرضه شود که از لحاظ قیمت، کمی نسبت به جک ارزان‌تر بوده و مقایسه این دو خودرو از لحاظ مشخصات، می‌تواند جالب باشد  

طراحی خارجی

جک اس ۵ به دلیل شباهت با هیوندای IX35 توانست در بازار خود را در دل مشتریان جای دهد و هنوز می‌توان با گذشت چند سال از عرضه، چهره آن را دوست داشت. چهره‌ای هماهنگ با کمترین میزان ضعف که یک طراحی اسپرت و جالب را نمایش می‌دهد. باید گفت که ترکیب هیوندایی و آئودی باعث شده تا یک خودروی زیبا پدید آید که از لحاظ ظاهر نمره بالایی دریافت خواهد کرد و در بین رقبا تا کنون سرتر بوده است. جلوپنجره کوچک در کنار ورودی هوای بزرگ در پایین سپر سبک نوینی را نشان می‌دهند و نمای جانبی نیز از کیفیت خوبی بهره می‌برد. جک در این مدل یک ظاهر جوان‌پسند را به‌نمایش گذاشته است.

بیسو از سال 2015 تولید خودرو را آغاز نموده است. T3 مطابق با سلیقه چینی‌ها طراحی شده و سادگی در برخی از قسمت‌ها نیز باعث می‌شود در رقابت با جک اس ۵ در جایگاه دوم قرار گیرد. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ مشکی با نوارهای کرومی دیده می‌شوند که چراغ‌های بزرگ در اطراف جلوپنجره طراحی هماهنگ و مناسبی دارند. طراحی سپر و کاپوت نیز بیش‌ از حد ساده بوده و بیسو می‌توانست با خطوط عمیق، کمی به این خودرو چهره تهاجمی‌تر ببخشد. در نمای جانبی رینگ‌های ساده را مشاهده خواهید کرد که سایز کوچکی دارند. بخش‌های پلاستیکی برای جلوگیری از آسیب بدنه و نمایش شاسی‌بلند بودن این محصول، خوب هستند. در نمای عقب چراغ‌های اسپرتیج را مشاهده می‌کنید که بر روی صندوق ساده نصب شده‌اند و بیسو برای جلوگیری از خالی ماندن بخش میانی وسیع، نام کمپانی را با حروف کرومی بر روی آن حک کرده است.

طراحی داخلی

طراحی داخلی جک اس ۵ نیز شبیه برادر خوانده کره‌ای می‌ماند که با ترکیبی از پلاستیک سخت و نرم پوشانده شده است. نمای داخلی را می‌توان هماهنگ با طراحی خارجی دانست که سعی شده روح اسپرت بودن در کابین حفظ شود. دریچه‌های هوا، غربیلک فرمان، کیلومتر شمار و حتی دکمه سخت‌افزاری نیز بصورت اسپرت در جای خود قرار گرفته‌اند.

در بیسو T3 برخلاف طراحی خارجی، طراحی داخلی کاملا پر زرق و برق و جذاب است که نخستین بخش جذاب آن را می‌توان صفحه‌نمایش بزرگ و با کیفیت داشبورد دانست. در تمام بخش‌ها بیسو از خطوط تیز و زاویه‌دار بهره گرفته و کلید‌های کنترلی نیز در یک جا جمع‌شده‌اند تا راننده کار ساده‌تری داشته باشد و به‌راحتی آن‌ها را بیابد. غربیلک فرمان از طراحی اسپرت و زیبایی برخوردار است اما متریال این بخش و سایر قسمت‌های بیسو T3 از جنس مواد سخت و کم کیفیت هستند.

پیشرانه و فنی

جک S5 از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو با 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که  قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. پیشرانه جک یکی از قوی‌ترین‌ها در بین رقباست، بنابراین رقابت با این خودرو می‌تواند سخت باشد. مخصوصا زمانی که پشت فرمان این خودرو می‌نشینید، سواری نرم آن شما را قانع می‌کند که با خودروی خوبی روبرو هستید.

در مقابل بیسو T3 یک پیشرانه 1.3 لیتری و 4 سیلندر دارد که مجهز به توربوشارژر شده است. قدرت این موتور 133 اسب بخار و گشتاور آن نیز 189 نیوتن متر است که جعبه دنده اتوماتیک CVT آن را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. از لحاظ فنی بیسو در مقابل جک حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.

تجهیزات و ایمنی

خودروهای چینی در کل سطح بالایی از تجهیزات را ارائه می‌کنند و جک اس ۵ نیز مجهز به تجهیزاتی نظیر سانروف، آیینه‌های جانبی برقی تاشو همراه با گرمکن، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ‌های عقب LED، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، فرمان الکترونیکی +servomotor+، سیستم تهویه مطبوع، سنسور دنده عقب و چهارکیسه‌های ایمنی است.

در سوی دیگر بیسو T3 مجهز به ۶ ایربگ، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر 9 اینچی لمسی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ‌های جلو هالوژنی، کروز کنترل و سانروف پانوراما است که تجهیزات آن را از جک اس۵ بروزتر کرده است.

منبع خبر: