سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

حذف شمع‌های پیشرانه و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی!

همان‌گونه که در جریان هستید، پیشرانه‌های احتراق داخلی به طرز اجتناب‌ناپذیری در حال از دست دادن سهم خود از بازار هستند. هر ساله خودروسازان به دنبال راه‌های جایگزین بوده و قوای محرکه‌ی نوینی را توسعه می‌دهند  

به گزارش اتوموتیونیوز، یک استارت آپ جدید آلمانی با نام مایکرو ویو ایگنیشن AG ادعا می‌کند به تکنولوژی‌ای دست یافته که پیشرانه‌های احتراق داخلی را حفظ خواهد کرد.


MWI می‌گوید این تکنولوژی نوظهور می‌تواند مصرف سوخت را تا 30 درصد و آلایندگی را تا 80 درصد کاهش دهد. تمامی این بهبودها با استفاده از میکرو موج‌هایی که به جای شمع‌ها به سوخت مشتعل فرستاده می‌شود به دست می‌آید. سپس مصرف سوخت به خاطر دمای پایین‌تری که سوخت می‌سوزد کمتر خواهد بود.

 


شاید این کمپانی در شهر کوچک Empfingen قرار داشته باشد اما پیشرفت‌های تکنولوژیک آن می‌تواند چشم‌ها و سرمایه‌گذارهای زیادی را به خود جلب کند. یکی از این سرمایه‌گذاران مدیر اجرایی اسبق پورشه یعنی Wendelin Wiedeking است که به همراه گروه دیگری از سرمایه‌گذاران شخصی حدود 20 درصد از کمپانی MWI را خریداری کرده‌اند. این شرکت پیش از این به دنبال خریداران و شرکای بین‌المللی بوده تا به تجاری‌سازی این ایده و تکنولوژی کمک کنند.


اگر تکنولوژی کاهش مصرف سوخت MWI به واقعیت بدل شود آینده‌ی فوق‌العاده‌ای برای پیشرانه‌های احتراق داخلی ایجاد خواهد کرد. تکنولوژی موردبحث می‌تواند در زمانه‌ای که خودروهای الکتریکی خبرسازی زیادی انجام می‌دهند به بقای پیشرانه‌های احتراق داخلی کمک نماید.

 

منبع خبر: 4.jpg 538w, https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/12/Mikrowellenzündeinheit-360x270.jpg 360w, https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/12/Mikrowellenzündeinheit.jpg 1024w" style="border: 0px; vertical-align: middle;