شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

الکتریکی مفهومی «هیوندای» ایستگاه شارژ خود را پیدا می کند!

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، حتی ماشین‌های آینده می‌توانند ایستگاه شارژ خود را پیدا کنند.  

ماه های گذشته به پروژه منحصربه فرد دایملر پرداختیم و آن هم پیدا کردن خودکار جای پارک محصولات دایملر در پارکینگ های مخصوص این کمپانی بود، حال علاوه بر پیدا کردن خودکار جای پارک در محصولات آینده، کمپانی خودروسازی هیوندای نیز ایده خود را ارائه کرده و آن هم پیدا کردن خودکار جای شارژ توسط ماشین های الکتریکی آینده هیوندای خواهد بود تا دیگر صاحبان آنان در زحمت نباشند.

همانطور که گفتیم، کار خودروسازان بویژه خودروسازان آلمانی در زمینه توسعه پارکینگ های پیشرفته برای پیدا کردن خودکار جای پارک توسط اتومبیل ها پیشرفت های بسیار خوبی داشته است. حال در اولین روزهای سال 2019 میلادی کمپانی خودروسازی هیوندای هم اعلام کرده که به دنبال رقابت باخودروسازان آلمانی برای رسیدن به گام های جدید فناوری پارکینگ اتومبیل است و ایده آن برای شروع رقابت، پیدا کردن خودکار ایستگاه شارژ و همچنین پارک خودکار در پارکینگ خواهد بود.

 



خودرویی که شرکت خودروسازی هیوندای پیش بینی کرده است، می تواند از طریق یک گوشی هوشمند کنترل شود و با استفاده از این تکنولوژی، صاحبان وسایل نقلیه می توانند از راه دور اتومبیل خود را کنترل کرده و آنان را برای پیدا کردن جای شارژ و یا جای پارک کنترل کنند. در پارکینگ های مخصوص هم وسایل نقلیه الکتریکی هیوندای می توانند جای پارک خود و مکان شارژ وایرلس (بی سیم) پیدا کنند و در زمان استراحت انرژی از دست رفته خود را احیا کنند.

تکنولوژی نشان داده شده هیوندای به هیچ وجه نزدیک به تولید نیست، با این وجود وسایل نقلیه خودکار سطح 4 هیوندای در سال 2025 راه اندازی خواهد شد و سطح 5 آن به سال 2030 میلادی خواهد رسید، اما از اوایل سال 2021 میلادی برخی از شهرهای هوشمند میزبان وسایل نقلیه خودران خواهند بود.

منبع خبر: