پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

هیوندای، اولین طراح ایربگ های چند زمانه در جهان شد

کمپانی خودروسازی هیوندای در جهان، اولین طراح و تولید کننده ایربگ‌های چند زمانه خواهد بود که می‌تواند به ایمنی بیشتر سرنشینان کمک کند.  

براساس داده‌های منتشر شده از سوی موسسه ایمنی NHTSA ایالات متحده آمریکا، از سال 2000 الی 2012 میلادی در منطقه آمریکای شمالی نزدیک به 56 هزار حادثه در معرض تاثیرات ثانویه قرار گرفته‌اند و این موضوع بدان معنا خواهد بود که ضربه دیگری به دنبال ضربه اول به اتومبیل و سرنشینان داخل کابین و عموما از سوی درختان، تیربرق و پست های الکتریکی و یا حتی از سوی وسایل نقلیه دیگر وارد می‌شود و معمولا زمانی خواهد بود که ایربگ‌های اتومبیل در مرحله اول باز شده و دیگر نمی‌تواند ضربات ثانویه را دفع کند.

در همین راستا کمپانی خودروسازی هیوندای وارد عمل شده و به عنوان شرکت فعال در زمینه تولید اتومبیل و سیستم‌های ایمنی درجهان، برای اولین بار تحقیقات خود را برای طراحی و ساخت ایربگ‌های چند حالته و چند زمانه آغاز کرده است.

 



برخلاف سیستم ایربگ‌های کنونی که پس از ضربه اولیه دیگر نمی‌تواند هیچگونه حفاظتی از سرنشینان داخل کابین در ضربات ثانویه انجام دهد، ایربگ‌های جدید هیوندای این امکان را خواهند داشت تا پس از ضربه اول باز شده و در همان حالت و در صورت تشخیص ضربه ثانویه بتواند بار دیگر تاثیرگذار باشد. هیوندای می‌گوید که تکنولوژی بکار رفته در پشت ایربگ های جدید اتومبیل این امکان را فراهم می کند تا کیسه های ایمنی پس از برخورد اولیه حالت خود را نگه دارند تا ضربات دیگر را جذب کند، بویژه اینکه در صورت وجود ضربات ثانویه، ایربگ‌های اتومبیل سریع‌تر بکار گرفته شده و ایمنی سرنشینان داخل کابین را بهبود می‌بخشند.

 



هیوندای امیدوار است که در صورت رسیدن تحقیقات آنان به مرحله پایانی، بتواند از این سیستم نوین بر روی محصولات خود و همچنین محصولات کیا استفاده کند، هرچند هیوندای هیچ صحبتی در رابطه با زمانبندی توسعه و تکمیل این پروژه نکرده است و مشخص نیست که چه زمانی شاهد ایربگ‌های دو زمانه بر روی محصولات هیوندای کیا خواهیم بود.

منبع خبر: