شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

گسترش همکاری‌های دایملر و جیلی

دیتر زچه مدیرعامل دایملر اذعان داشت گفت‌وگوهایی با شرکت جیلی چین برای گسترش همکاری‌ها صورت گرفته است. این در حالی است که مقامات آلمانی تصمیماتی برای حفاظت صنعت این کشور از گزند رقبای خارجی اتخاذ کرده‌اند.  

اکتبر سال پیش بود که دایملر گفت با همکاری جیلی در چین اقدام به تأسیس شرکت اشتراک خودرویی می‌کنند. این حرکت پس از خرید 9.69 درصدی سهام دایملر توسط رئیس شرکت جیلی انجام شد.زچه به جزئیات بیشتری از گفت‌وگوهای این دو شرکت اشاره نکرده اما خاطرنشان ساخته که دایملر و جیلی روی دیگر بحث‌های مهمی که ابعاد بزرگ‌تری دارند گفت‌وگو کرده‌اند.


از سوی دیگر دولت آلمان اظهار داشته آن‌ها می‌توانند سهام شرکت‌های داخلی را به عنوان راهی برای حفاظت از رقبای ناخواسته‌ی خارجی خریداری کنند. به این ترتیب ژرمن‌ها استراتژی خود در صنعت را تا حدی تغییر داده‌اند.


مؤسس شرکت جیلی آقای لی شوفو در فوریه سال 2018 توانست 9.69 درصد سهام دایملر را با مبلغی در حدود 9 میلیارد دلار بخرد و به بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت تبدیل شود. از آن زمان تاکنون دایملر گفت‌وگوهای مفصلی با جیلی داشته ولی تاکنون تنها همکاری مؤثر دو شرکت همان جوینت ونچر اشتراک خودرویی یاد شده در چین بوده است.

منبع خبر: