پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

معاون امور صنایع وزارت صمت به خودروسازان بزرگ خصوصی

 

وعده تخصیص اعتبار بویژه برای گرمان موتور،مدیران خودرو و.......

معاون امور صنایع وزارت صنعت اظهار امیدواری کرد که از محل 40هزار میلیارد تومانی که برای توسعه صنایع اختصاص یافته است، اعتباراتی برای خودروسازان بخش خصوصی نظیر کرمان موتور، مدیران خودرو و ... در نظر گرفته شود.  

 فرشاد مقیمی، با اعلام این خبر، همکاری قطعه سازها و خودروسازها را درشرایط کنونی ضروری برشمرد و گفت: ورود مواد اولیه مورد نیاز قطعه ساز ها نیز با همکاری بانک مرکزی و گمرک پیگیری و موانع پیش روی برای ورود برخی قطعات به کشور مرتفع خواهد شد.

وی که در نشست هم اندیشی رفع مشکلات خودروسازان شهرستان بم و قطعه سازان درمجلس شورای اسلامی سخن می گفت، تاکید کرد: رفع مشکلات سرمایه در گردش خودروسازان بخش خصوصی را پیگیری می کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و قدردانی از همکاری تولیدکنندگان با دولت از اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکلات تخصیص ارز خبر داد و تصریح کرد: طی نشست های مشترک با بانک مرکزی موضوعات تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه مورد نیاز مورد بررسی و تمهیداتی برای تسهیل اختصاص ارز به صنعتگران در نظر گرفته شده است.

به گفته مقیمی گشایش ارز برای واردات مواد اولیه با توجه به موضوع ساخت داخل برخی قطعات خودرو در کشور با حساسیت ویژه ای صورت می‌گیرد و در این خصوص قطعاتی که تولید داخل آن ها در کشور توجیه اقتصادی ندارد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی با تاکید بر حمایت از حقوق مردم خاطرنشان کرد: حمایت از شرکت های تولید کننده نیز در وظیفه وزارت صنعت،معدن وتجارت است و ما با حفظ حقوق مردم بدنبال صیانت از صنعت و تولیدگران هستیم.

 

خط تولید جک

 

حفظ اشتغال در مناطق محروم

حبیب‌الله نیکزادی پناه نماینده مردم شهرستان بم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بخشی از منطقه شرق استان کرمان جزو مناطق کمتر توسعه یافته است و مردم در سایه تولید مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر حفظ اشتغال موجود در مناطق محروم تصریح کرد: خودروسازها و قطعه سازها با سرمایه گذاری در این منطقه محروم اشتغالزایی خوبی فراهم کرده اند و ما باید با حفظ اشتغال موجود در منطقه از افزایش بیکاری جلوگیری کنیم.

نماینده مردم شهرستان بم در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر رفع مشکل نقدینگی و ثبت سفارش واردات مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازها و خودروسازهای این منطقه افزود: از دولت می خواهیم مشکلات اساسی صنعت خودرو را رفع کند و اقداماتی برای رفع مشکلات تامین ارز این صنعتگران در نظر بگیرد.

یادآور می شود که اختصاص ارز برای واردات مواد اولیه مورد نیاز قطعات خودرو، تزریق نقدینگی و مسایل گمرکی از مهمترین دغدغه‌های خودروسازان بخش خصوصی در مناطق کمتر توسعه یافته همچون شهرستان بم است.

منبع خبر: