چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

هیولای 759 اسبی تِک آرت Gtstreet RS

تِک آرت در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو 2019 از خودروی GTstreet RS خود رونمایی کرد. این خودروی جدید بر پایه‌ی پورشه 991.2 توربو S ساخته شده و تنها به تعداد 10 دستگاه در دسترس خواهد بود.  

متخصصان تیون محصولات پورشه به لطف استفاده از یک جفت توربوشارژر جدید با هندسه‌ی متغیر توانسته‌اند 187 اسب بخاری اضافی را از دل پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.8 لیتری تخت استخراج کنند. قدرت نهایی این قلب آهنین برابر با 759 اسب بخار و گشتاور آن نیز 920 نیوتون متر می‌باشد.


با این میزان قدرت عظیم در دسترس، جای تعجبی ندارد که تِک آرت GTstreet RS شتاب گیری میخکوب کننده‌ای خواهد داشت: این خودرو تنها در 2.5 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت آن برابر با 8.1 ثانیه می‌باشد. حداکثر سرعت این هیولای زمینی هم به 340 کیلومتر در ساعت محدود شده است!


مدیرعامل موسسه تِک آرت می‌گوید:

این خودرو در مسیر تست پرسرعت و با استفاده از لاستیک‌های اسپورت مخصوص می‌تواند به سرعت حدود 360 کیلومتر در ساعت دست یابد.


تِک آرت دستی هم بر سر و روی این خودروی آلمانی کشیده و از کیت بدنه‌ی دیزاین کربن سود برده که شامل قطعاتی برای ایجاد داون فورس اضافی و کاهش ضریب درگ می‌باشد. اسپویلر عقب این خودرو می‌تواند تا 15 درجه تنظیم شود و رینگ‌های مخصوص نیز نسخه‌ی سفارشی نمونه‌های فرمولا IV ریس دیزاین می‌باشند.


هرکدام از این 10 دستگاه در نظر گرفته شده از شماره‌ی منحصربه‌فرد خود روی کاپوت جلو بهره خواهند برد. همچنین شیشه‌های عقبی و جانبی نیز از جنس گوریلا گلس سبک‌وزن بوده و دیفیوزر کربنی عقب نیز با چهار خروجی تیتانیومی تکمیل شده است. سیستم اگزوز این خودرو نیز دارای حالت‌های متفاوت برای ایجاد صداهای گوناگون است.


کابین نیز پر از آلکانترا، چرم و پشم مرغوب است. کف‌پوش‌ها، داشبورد، تونل مرکزی، کنسول مرکزی، آفتاب‌گیرها، ستون‌ها و پوشش سقف با آلکانترا پوشیده شده‌اند. پانل درب‌ها و صندلی‌ها نیز ترکیبی از چرم، آلکانترا و پشم سفید را پذیرا شده‌اند.

منبع خبر: