شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

آیا آینده در دستان خودروهای الکتریکی است؟

خودروهای الکتریکی و هیبریدی سهم زیادی در بازار خودرو ندارند اما نظرسنجی جدید انجام شده نشان می‌دهد 74 درصد مصرف‌کنندگان از آن‌ها به عنوان آینده‌ی حمل‌ونقل یاد می‌کنند.  

کمپانی هریس پول از طرف ولوو مأمور شده تا نظر 1510 نفر از آمریکایی‌ها را درباره‌ی خودروهای الکتریکی و همچنین مزایا و چالش‌هایشان را بداند. بدون تعجب باید گفت اکثر رانندگان به نگرانی درباره‌ی محدوده حرکتی (58 درصد) و وجود جایگاه‌های شارژ (49 درصد) به عنوان مهم‌ترین نگرانی‌های خود درباره این خودروها اشاره کرده‌اند.البته روش‌هایی هم برای بهبود این وضعیت و خرید خودروهای الکتریکی وجود دارد و اولین فاکتور از نظر افراد تأسیس جایگاه‌های شارژ بیشتر (61 درصد) بوده و پس از آن نیز قیمت مشابه خودروهای الکتریکی و سنتی (57 درصد) قرار دارد. نگرانی‌های مربوط به قیمت نیز در جایگاه سوم قرار داشته هرچند به نظر می‌رسد مشتریان از مشوق‌های دولتی برخوردار می‌شوند (41 درصد) اما در میان مالکان فعلی خودروهای الکتریکی، 51 درصد آن‌ها گفته‌اند معمولاً خودرو را در خانه شارژ می‌کنند. به این ترتیب مردم از جایگاه‌های شارژ عمومی معمولاً در نیمی از اوقات استفاده می‌کنند.این موضوع جای تأسف دارد زیرا بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی گفته‌اند جایگاه‌های شارژ عمومی قابل‌اعتماد نبوده (61 درصد) و استفاده از آن‌ها فرایندی زمان‌بر است. به منظور حل مشکل دومی 48 درصد افراد خواهان گزینه‌ی شارژ سریع‌تری بوده و دیگران نیز می‌خواهند جایگاه‌های شارژ در کافی‌شاپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی تأسیس شود جایی که افراد وقت زیادی را سپری می‌کنند.


این مطالعه همچنین نشان می‌دهد بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی خود را به عنوان دوستدار خودرو و به اصطلاح ماشین باز می‌دانند! 38 درصد مالکان خودروهای الکتریکی ادعا کرده‌اند ماشین باز هستند درحالی‌که 24 درصد دیگر نیز گفته‌اند درباره‌ی خود چنین حسی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: