پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

آینده جک در دستان جک s7

بعد از تولید جک S3 و جک S5 به نظر می‌رسید که این شرکت خودروسازی باید به یک حرکت انتحاری دیگر دست بزند که آن هم تولید خودرو جک S7 بود. تولید این خودرو از جهات مختلفی برای شرکت جک اهمیت ویژه‌ای داشت. در واقع آنها به دنبال این هستند که با خرید و فروش جک S7 همچنان سهم خود را از بازار ایران و بازارهای جهانی داشته باشند و حتی آن را به عنوان یکی از خودروهای خاص خود معرفی کنند. بنابراین مطمئناً معرفی جکs7 این فرصت را به ما می‌دهد که با یکی از خودروهای ویژه شرکت خودروسازی جک آشنا شویم و ببینیم که عکس‌العمل بازار نسبت به آن به چه شکل خواهد بود  

جک S7 از نمای بیرون

 معروف‌ترین و محبوب‌ترین مدل جک اس ۷ در بازار ایران یک خودروی حجیم و سفید رنگ است که تا حدود زیادی به خودروهای قبلی شبیه بوده و در آن تغییراتی جزئی دیده می‌شود. یعنی شما اگر در یک مخلوط کن یک جک S5 و جک S3 را با هم مخلوط کنید، می‌توانید از آن یک جک S7 بسازید.

زمانی که از نمای جانبی به این خودرو نگاه می‌کنید تا حدود زیادی به جک اس ۵ شبیه است و تقریباً از همان الگو در آن استفاده شده است. البته سادگی در نمای کناری و از بین بردن خطوط پیچیده و ریز در آن ویژگی بارز دیگری است که در این محصول جدید به وجود آمده است. استفاده از رینگ‌های آلومینیومی با نمایی جالب و اسپرت ویژگی دیگری است که از کنار این خودرو ممکن است شما را به سمت خود بکشاند.

 اما وقتی که به سمت جلوی جک S7 حرکت می‌کنید، متوجه بلندتر شدن و کاهش ارتفاع آن نسبت به خودرو جک S5 می‌شوید و بیشتر آن را شبیه به S3 می دانید. اما وقتی که از نقاط مشابه این خودروها فاصله می‌گیرید و به شکل دقیق‌تر به طراحی آن نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که با یک خودروی خاص از لحاظ طراحی مواجه خواهید بود. چیزی که در این خودرو جلوه می‌کند پنجره جلوی نسبتاً بزرگ است که با یک آرم بزرگ از شرکت جک پوشش داده شده و ممکن است کمی برای شما آزاردهنده به نظر برسد.

 

 نمای داخلی جک S7

 به محض اینکه درب خودرو را باز می‌کنید، استفاده از پوشش چرمی سیاه رنگ با رنگ‌های قرمز توجه شما را به خود جلب می‌کند. در این خودرو خبری از رنگهای ترکیبی نیست و بیشتر از یک رنگ قالب مشکی استفاده شده است. البته در برخی جزئیات آن  از رنگ قرمز استفاده شده که به نوعی کنترل کننده تأثیر رنگ سیاه است. یک نمایشگر زیبا با سیستم صوتی فوق العاده چیزی است که شما را به خرید جک S7 وسوسه می‌کند.

 وقتی که از روی صندلی راننده و از پشت غربیلک به جلوی خود نگاه می‌کنید، احساس می‌کنید که در ارتفاع بالایی قرار دارید و این لذت بخش است. با یک تمرکز ساده می‌بینید که دسترسی شما به پنجره‌ها و شیشه‌های برقی، آینه‌های برقی و سایر سیستم‌های اتوماتیک آن بسیار ساده و جذاب است. در همین حال اگر به سقف خودرو نگاه کنید، حالت سانروف آن چیزی است که احتمالاً بچه‌های شما از آن لذت خواهند برد. این خودرو ۵ سرنشین است و مطمئناً ۵ سرنشین از آن لذت می‌برند.

 

مشخصات فنی جک S7

اگر مبلغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان را به عنوان قیمت جک S7  در نظر گرفته‌اید، به مشخصات فنی آن هم گوش کنید. در این خودرو از یک موتور با حجم 1.5 لیتر استفاده شده که به صورت توربوشارژ است. این موتور می‌تواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت برای ماشین فراهم کند و نهایت گشتاور آن به ۲۵۱ نیوتن متر برسد. شاید هیچکس انتظار بالایی برای داشتن شتاب در این خودرو نداشته باشد و به همین دلیل سرعت صفر تا صد کیلومتر آن در حدود 10.8 ثانیه طول می‌کشد. نداشتن سرعت بالا شاید کمی در مورد این خودرو آزاردهنده باشد و نهایت سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. در ضمن مصرف سوخت خودرو هم نسبتاً پایین است و در گزارش آن مصرف 8.5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده است.

 به عنوان نتیجه گیری نهایی می‌توان ادعا کرد که جک S7 تا حدود زیادی نسبت به مدل‌های قبلی برتر است و انتظار می‌رود که بخش مهمی از بازار خرید و فروش جک را به خود اختصاص دهد. البته فاکتورهای دیگری مانند قیمت جک S7 تحت تأثیر بازار و وضعیت تولید آن قرار دارد که باید با توجه به وضعیت بازار این موارد را بررسی کنید.

منبع خبر: