جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

سرمایه گذاری مشترک دایملر و جیلی برای توسعه برند «اسمارت»

با انجام سرمایه گذاری مشترک، دو کمپانی خودروسازی "دایملر" و "جیلی" با همکاری یکدیگر محصولات آینده اسمارت را توسعه می دهند.  

 در روزهای گذشته خبری منتشر شد که به دلیل کاهش تقاضا برای خرید محصولات کوچک شهری، کمپانی خودروسازی دایملر قصد دارد حمایت های کامل خود را از شرکت خودروسازی "اسمارت" قطع کند و این احتمال وجود دارد که تا 5 سال آینده شاهد نابودی کامل برند اسمارت در صنعت خودروسازی باشیم، اما اخیرا این شایعه تاحدودی رد شده ومنابع خبری اعلام کرده‌اند که شرکت خودروسازی اسمارت با همکاری و سرمایه گذاری مشترک دو غول صنعت خودروسازی یعنی "دایملر" و "جیلی"، فعالیت خود را با محصولات تمام الکتریکی ادامه خواهد داد.

منابع خبری مدعی هستند که سرمایه گذاری مشترک برای توسعه محصولات "اسمارت" می تواند منجر به تولید محصولات بزرگ تری از این شرکت خودروسازی شود و به لطف دانش فنی بالای هر دو کمپانی خودرسازی "دایملر" و "جیلی"، محصولات آینده شرکت خودروسازی اسمارت مجهز به سیستم های محرک تمام الکتریکی خواهند بود.

این سرمایه گذاری به صورت 50/50 در کشور چین انجام خواهد شد و محصولات آینده اسمارت در این کشور تولید می شود. گفته می شود که طراحی محصولات آینده اسمارت برعهده کمپانی خودروسازی دایملر و مرسدس بنز بوده و بخش فنی و مهندسی آن توسط کمپانی خودروسازی جیلی انجام خواهد شد و پیش بینی شده است که اولین محصول مشترک آنان حدود 3 سال آینده و از سال 2022 میلادی نه تنها در بازار چین، بلکه در تمامی بازارهای جهانی که خریدار محصولات اسمارت هستند عرضه خواهد شد.

البته تولید نسل فعلی "اسمارت فورتو EQ" در کارخانه Hambach فرانسه ادامه خواهد داشت و نسخه بزرگ تر "فورفور EQ" نیز در کشور اسلوونی ساخته خواهد شد. اما آینده این شرکت در دستان جیلی و دایملر قرار گرفته است و محصولات بعدی این شرکت در کشور چین تولید خواهد شد.

منبع خبر: