سه‌شنبه, 28 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

گروه فولکس‌واگن به دنبال خرید بخش اعظم سهام شرکت چینی جک موتورز بوده و به منظور پیشبرد این برنامه از گلدمن ساکس کمک گرفته است.

گروه فولکس‌واگن به دنبال خرید بخش اعظم سهام شرکت چینی جک موتورز بوده و به منظور پیشبرد این برنامه از گلدمن ساکس کمک گرفته است.  

از آنجایی که دولت چین تصمیم گرفته به خودروسازان خارجی امکان کنترل سهام جوینت ونچرهای مشترک با خودروسازان چینی را بدهد به همین خاطر شرکت‌های زیادی به دنبال استفاده از این فرصت جدید هستند.

Volkswagen Badge
گروه فولکس‌واگن که هم‌اکنون بزرگ‌ترین خودروساز خارجی کشور چین است به دنبال بررسی امکان خرید سهام قابل‌توجه جک موتورز است. البته این برنامه فعلاً در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارد.


فولکس‌واگن گفته است:

ما با دقت در حال بررسی اقدامات لازم برای گسترش تجارت خود و همکاری با شرکای جوینت ونچری هستیم. به همین خاطر ما تمامی گزینه‌های ممکن را به همراه تمامی سهامداران بررسی خواهیم کرد تا از موفقیت طولانی‌مدت خود در چین مطمئن شویم.

فولکس‌واگن چندین دهه است که در چین حضور دارد و سال پیش فروش 4.21 میلیون دستگاهی در چین و هنگ‌کنگ داشته است. این خودروساز آلمانی سه جوینت ونچر بزرگ را در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا به راه انداخته که شامل جک موتورز، گروه فاو و سایک موتور می‌باشد.


جوینت ونچر این خودروساز با جک در سال 2017 تأسیس شد و هدف آن توسعه‌ی خودروهای سواری الکتریکی است. اگر برنامه‌ها به خوبی پیش برود فولکس شاید بخش اعظم تولید خودروی الکتریکی خود در چین را شروع کند.


ب ام و قبلاً با به دست گرفتن کنترل جوینت ونچر اصلی خود در چین یعنی برلیانس توافق کرده و دایملر نیز در حال گفت‌وگو برای افزایش سهام خود در جوینت ونچر بایک موتورز است.

منبع خبر: