جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

رونمایی از کانسپت اکسید E-IUV در شانگهای؛ خیز چری برای بازارهای اروپایی

اکسید که به نوعی زیرشاخه لوکس چری محسوب می‌شود از کانسپت سدان خود به نام E-IUV رونمایی کرد. ظاهرا چری عزمی جدی برای حضور در بازارهای اروپایی دارد و به همین منظور نیز زیربرند اکسید را تاسیس کرده است و این کانسپت هسته اصلی این برند را به نمایش می‌گذارد.  

کانسپت E-IUV با رنگ برنزی در نمایشگاه شانگهای نگاه مردم را به سمت خود جلب می‌کند. خطوط شکسته در جای جای طراحی به چشم می‌آیند و البته فرم کلی طراحی ما را مقداری به یاد طراحی کانسپت‌های پژو می‌اندازد. موضوع دیگری که در این کانسپت به چشم می‌آید، نحوه طراحی درها است که شکل نامتقارنی دارند و باید ببینیم این طراحی به خودروی نهایی راه پیدا می‌کند یا نه.

در داخل کابین خودرو با یک صفحه نمایش بزرگ لمسی روبرو هستیم که می‌تواند به پروژکتور هولوگرافیک نیز مجهز شود. صندلی‌هایی با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای و سیستم تعلیق بادی از دیگر مشخصه‌های این کانسپت هستند که راحتی سرنشینان را افزایش می‌دهند.

اکسید درمورد مشخصات فنی خودرو نیز اطلاعاتی را هرچند اندک دراختیار ما گذاشته است. موتور ۱.۶ لیتری TGDI قلب تپنده E-IUV خواهد بود که می‌تواند قدرت ۱۹۴ اسب‌بخاری را در کنار گشتاور ۲۹۰ نیوتون‌متری تولید کند. درنهایت این قدرت به یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه منتقل می‌شود.

منبع خبر: