جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

درخشش جک در شانگهای

 

نگاهی به جک S7 در نمایشگاه خودروی شانگهای

جک از آن دسته کمپانی‌های چینی به شمار می‌رود که توانسته است در ایران فروش موفقی را تجربه کند و مدل‌های متنوعی را در بازار عرضه کند. S7 نیز به نوعی یکی از جدیدترین خودروهای این شرکت محسوب می‌شود که چندی پیش معرفی شد و حالا در نمایشگاه شانگهای 2019 به نمایش گذاشته شده است. به همین مناسبت نگاهی به مشخصات این کراس‌اور خواهیم داشت.  

جک S7 برای اولین بار در سال 2017 به نمایش گذاشته شد و به تازگی نیز زمزمه‌های وارد شدن آن به ایران توسط کرمان موتور شنیده می‌شود. این کراس‌اور بزرگترین شاسی بلند جک نیز به حساب می‌آید که البته گفته می‌شود جک در حال کار بر روی ساخت شاسی بلندهای بزرگتری نیز هست.

دو موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 174 اسب بخاری و گشتاور 251 نیوتون‌متری و 2 لیتری توربو با قدرت و گشتاور 190 اسب بخاری و 280 نیوتون‌متری به همراه S7 عرضه می‌شوند. همچنین یک نمونه هیبریدی نیز با قدرت کلی 170 اسب‌بخار و گشتاور 270 نیوتون‌متری نیز برای خریداران قابل انتخاب است. برای همه مدل‌ها یک گیربکس 6 سرعته DCT نیز در نظر گرفته شده است.

جک این کراس‌اور را در دو نمونه 5 در و 7 در به بازار عرضه می‌کند. طول خودرو برابر با 4790 میلی‌متر، عرض آن برابر با 1900 و ارتفاع آن 1760 میلی‌متر و فاصله دو محور نیز 2750 میلی‌متر است. با توجه به این ابعاد به نظر می‌رسد با خودرویی بزرگ روبرو هستیم که در نتیجه در داخل خودرو فضای کافی برای سر و پای سرنشینان وجود خواهد داشت.

آپشن‌های زیادی نیز در S7 به چشم می‌آیند که البته باید ببینیم در نهایت کرمان موتور کدام یک از این آپشن‌ها را در نمونه وارداتی خود قرار خواهد داد. سیستم ترمزگیری اضطراری خودکار، هشدار خروج از لاین، هشدار تصادف در جلو، رادار نقاط کور، کروز کنترل انطباقی، چرخش خودکار چراغ‌ها در هنگام پیچیدن و دستیار کمک پارک از جمله امکانات S7 به شمار می‌روند. در ضمن هدآپ دیسپلی نیز در نمونه‌های گران‌قیمت S7 دیده می‌شود و با این حساب باید این کراس‌اور را یک خودروی پر آپشن بنامیم.

با اینکه گفته می‌شود نمونه‌هایی از جک S7 برای آزمایش به داخل کشور وارد شده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که این خودرو در نهایت چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد و چه قیمتی خواهد داشت؛ قیمتی که البته بعید است کمتر از 200 میلیون تومان باشد.

منبع خبر: