سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

نسل جدید سوناتا همراه با جزییات فنی در نیویورک معرفی شد

با عبور از نمایشگاه ژنو، کمپانی خودروسازی هیوندای نسل جدید هیوندای سوناتا را به همراه جزییات فنی در نمایشگاه نیویورک معرفی کرد.  

ماه گذشته نمایشگاه بین المللی ژنو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت خودروسازی جهان کار خود را در کشور سوئیس آغاز کرد و بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی محصولات جدید خود را در این نمایشگاه معرفی کرده اند. اما همانطور که پیش تر اعلام شده بود، کمپانی خودروسازی هیوندای ترجیح داده است تا در نمایشگاه ژنو نباشد و تنها شریک تجاری آن در بازارهای جهانی، یعنی کیا با معرفی یک خودروی کانسپت حضور خود را در این نمایشگاه اعلام کرد. ماه گذشته نمایشگاه بین المللی ژنو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت خودروسازی جهان کار خود را در کشور سوئیس آغاز کرد و بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی محصولات جدید خود را در این نمایشگاه معرفی کرده اند. اما همانطور که پیش تر اعلام شده بود، کمپانی خودروسازی هیوندای ترجیح داده است تا در نمایشگاه ژنو نباشد و تنها شریک تجاری آن در بازارهای جهانی، یعنی کیا با معرفی یک خودروی کانسپت حضور خود را در این نمایشگاه اعلام کرد. 

به همین منظور شرکت خودروسازی هیوندای با عبور از نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس، هیوندای سوناتا نسل جدید را به صورت آنلاین معرفی کرد و حالا نمایش عمومی و معرفی رسمی آن را در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی نیویورک آمریکا انجام داده است.

نسل جدید هیوندای سوناتا یک رویکرد متفاوت در پیش گرفته و قرار است که فعالیت خود را در قالب یک خودروی چهار درب کوپه دنبال کند. به دنبال کاهش فروش خودروهای سدان طی سال های گذشته و افزایش فروش چشمگیر خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در بازارهای جهانی، شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرد که تولید سدان های نسل جدید با استانداردهای قبلی دیگر جوابگوی نیاز مشتریان نیست و لازم است که در نسل جدید هیوندای سوناتا تحولی بزرگ صورت گیرد، به همین منظور نسل جدید هیوندای سوناتا از فرم سدان چهار درب خود خارج شده و حالا به یک خودروی چهار درب اسپرت با فرم کوپه تبدیل شده است تا حس رانندگی با یک خودروی اسپرت را به مخاطبان خود منتقل کند.

 

هیوندای

هیوندای

هیوندای

 

مهم ترین اطلاعاتی که از این خودرو در نمایشگاه بین المللی نیویورک آمریکا ارائه شده است، مربوط به مشخصات فنی آن خواهد بود که در این خصوص شرکت خودروسازی هیوندای به 2 گزینه مولد قدرتی اشاره می کند و شامل یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژر در کنار موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی می شود.

 

هیوندای

هیوندای

هیوندای

 

با انتخاب موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر، کاربران می توانند خروجی قدرت 180 اسب بخاری و گشتاور 264 نیوتن متری داشته باشند، این درحالیست که موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی اتومبیل با اختلافی اندک می تواند خروجی قدرت 191 اسب بخاری و یا حتی گشتاور کمتر 245 نیوتن متری داشته باشد. گفتنی است که برای دریافت و انتقال نیروی هر دو موتور، شرکت خودروسازی هیوندای از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به طور مشترک برای هر دو نسخه استفاده کرده است.

باوجود طراحی اسپرت و جسورانه، هیوندای سوناتا خصوصیات اصلی یک خودروی سدان را فراموش نکرده و حتی نسبت به گذشته بزرگ‌تر شده است. این خودرو به عنوان یک خودروی چهار درب سایز متوسط نسبت به نسل قبل خود 45 میلی متر طول بیشتر، 30 میلی متر عرض بیشتر و همچنین 35 میلی متر فاصله بین دو محور بیشتری دارد، اما برای افزایش قابلیت آیرودینامیکی و همچنین هماهنگی بیشتر این خودرو با خصوصیات جدید خود، حدود 30 میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به گذشته خود دارد.

منبع خبر: