جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

لیفان ایکس۶۰ اتوماتیک خودروی قدرتی

لیفان ۶۰x پرفروش‌ترین و موفق‌ترین محصول خودروسازی لیفان بوده است. لیفان نسخه اصلاح شده‌ای از ۶۰x را تحت ‌عنوان لیفان ۶۰x اتوماتیک cvt باز طراحی و تولید کرده است.  

خودرو لیفان 60x هلیکس است که بین صفحه نمایش‌های چینی موجود در بازار بسیار باکیفیت می‌باشد؛ پورت‌های ورودی متفاوت مانند: میکروsd، usb، ورودی آیپاد دارد، تلویزیون به آن وصل می‌شود و سی دی می‌خورد. علاوه بر ویژگی لمسی بودن صفحه نمایش دکمه‌های کنترلی مانند رادیو، جی پی اس، دی وی دی و ترک بعد و قبل کناره صفحه نمایش قرار گرفته‌اند و به پرت نشدن حواس راننده کمک می‌کند. دوربین عقب خودرو کیفیت خوبی دارد و در جای خوبی هم کار گذاشته شده است. یک نمایشگر کوچک پشت فرمان قرار گرفته که وضعیت دنده را نشان می‌دهد و هم اینکه یک پشت آمپر آبی رنگ دیجیتال که در نسخه دنده‌ای هم وجود داشت دیده می‌شود. حجم صندوق عقب خودرو 405 لیتر است و برای افزایش فضای بار، صندلی‌های عقب به صورت 40/60 تا می‌شوند و لاستیک یدک زیر کفی صندوق عقب قرار دارده شده است. صندلی‌های خودرو از چرم مصنوعی بوده اما حس راحتی را منتقل می‌کنند و از نظر فضا، کابین لیفان 60x عالی است به صورتی که فضا برای سر و پا حتی برای افراد قد بلند کافی و برای 5 نفر بزرگسال مناسب است. کیفیت کولر خودرو بسیار عالی است به صورتی که به محض روشن شدن خنک می‌کند و قدرت پرتاب باد خوبی دارد.

 فرمان موتور تیز است اما به دلیل گیربکس CVT حرکت اولیه خودرو بعد از روشن شدن مکث کوتاهی دارد ولی در دور موتور پایین خیلی زود به سرعت و شتاب مطلوبش میرسد. سیستم تعلیق نرم و خوب و فنر بندی خوبی هم دارد و سر و صدا صدا داخل کابین شنیده نمیشود. موتور این خودرو 1.794 لیتر با 131 اسب بخار در 6000 دور و حداکثر گشتاور آن 168 نیوتن متر در 4200 دور و تک دیفرانسیل است. گیربکس اتوماتیک CVT است که می‌تواند به صورت دستی هم عوض شود و سرعت 0 تا 100 کیلومتر آن 13.5 ثانیه است. حجم مخزن سوخت خودرو 55 لیتر و میزان مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر 8.5 تا 9 لیتر است. حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت و سایز چرخ‌ها 16 میلی‌متری و از جنس آلومینیوم میباشد. در بحث امنیت این خودرو دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو دارد و بدنه آن از ورقه‌های آهنی با آلیاژ پایین ساخته شده و آن را ایمن نموده است.

 از امکانات رفاهی لیفان 60x اتوماتیک می‌توان به: آینه‌های برقی (امابدون جمع شونده خودکار)، مه شکن جلو، حسگر نور، سانروف برقی دو حالته، نمایشگر 8 اینچی لمسی، دوربین عقب، رهیاب ماهواره‌ای، رادیو با 6 بلندگو، بلوتوث، کاور کرکره‌ای صندوق عقب، فرمان تلسکوپی قابل تنظیم، پرده و گرمکن شیشه عقب، تهویه مطبوع تک حالته، قفل کودک، دماسنج نشان دهنده دمای بیرون کابین، برف پاک کن عقب، صندلی عقب تاشو، صندلی قابل تنظیم سرنشینان جلو در چهار جهت، باربند سقف و ترمز ABS و EBD اشاره کرد.

منبع خبر: