شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

اتوبوس های الکتریکی «بی وای دی» به کشورهای نوردیک رسید!

شرکت نوبینا به عنوان بزرگ ترین شرکت حمل و نقل در کشورهای نوردیک، سفارش دریافت اتوبوس های برقی بی وای دی را به ثبت رساند.  

نوبینا یا به انگلیسی Nobina، بزرگ ترین شرکت حمل و نقل سوئد و در منطقه نوردیک به شمار می رود که در ناوگان حمل و نقل آن تعداد محدودی از اتوبوس های الکتریکی "بی وای دی" به چشم می خورد، اما دیگر این شرایط پایدار نبوده و شرکت حمل و نقل "نوبینا" برای گسترش ناوگان سبز و دوست دار محیط زیست خود و احترام گذاشتن به زیست بوم تمامی مردم جهان، ناوگان اتوبوس های الکتریکی خود را به تعداد 138 دستگاه افزایش خواهد داد و این کار را از اواخر سال جاری استارت زده و با کمک شرکت خودروسازی "بی وای دی" انجام می دهد.
سفارشاتی که اخیرا شرکت "نوبینا" برای خرید اتوبوس های الکتریکی "بی وای دی" ثبت کرده است، برای مدل های پیشرفته تر K11 خواهد بود که دارای طول 18 متری بوده و در 2 مرحله تحویل آنان به شرکت نوبینا انجام خواهد شد، ولی قبل از آن شرکت نوبینا 11 مدل اتوبوس 12 متری الکتریکی، 10 مدل اتوبوس 18 متری و 5 مدل میدل باس های الکتریکی 8.7 متری را از طرف شرکت خودروسازی "بی وای دی" دریافت کرده است و با دیدن عملکرد چشمگیر آنان، سفارشات خود را برای داشتن محصولات بیشتر "بی وای دی" در مجموع به 138 دستگاه افزایش داده است.

جالب است بدانید که با احتساب 138 دستگاه اتوبوس الکتریکی سفارش داده شده برای منطقه نوردیک، در حال حاضر بیش از 700 اتوبوس الکتریکی شرکت خودروسازی "بی وای دی" در سراسر اروپا از جمله هلند، فرانسه و ایتالیا مشغول به جابجایی مسافران هستند.
در ادامه صحبت از منطقه نوردیک شد، بد نیست بدانید که کشورهای نوردیک و یا نوردیک، به منطقه ای فرهنگی و جغرافیایی در اروپای شمالی و اقیانوس اطلس شمالی گفته‌ می‌شود که شامل کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد و همچنین قلمروهای خودمختار الند، گرینلند، سوالبار و فاروئه به شمار می رود.
معمولا اسکاندیناوی به صورت هم‌معنی با نوردیک به‌کار برده می‌شود، اما در واقع اسکاندیناوی تنها شامل سه کشور دانمارک، نروژ و سوئد خواهد شد و کشورهای نوردیک، تاریخ، آداب و رسوم مشترک و جوامع بسیار مشابه به هم دارند که از جمله به سیستم‌های سیاسی آنها و مدل نوردیک می‌توان نام برد.

منبع خبر: