شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

سرمایه‌گذاری 90 میلیون دلاری هیوندای-کیا در ریماک

پس از همکاری با شرکت پینین فارینا برای تولید هایپرکار باتیستا و البته توسعه‌ی مشترک استون مارتین والکری، برند پرفورمنس ریماک که اهل کرواسی است هم‌اکنون با هیوندای-کیا همکاری خواهد کرد. این شرکت که در سال 2009 تأسیس شده سازنده‌ی سوپرکارهای تمام الکتریکی کانسپت وان (Concept_One) و کانسپت تو (Two) بوده است. ریماک به هیوندای و کیا اجازه خواهد داد از دانش پیشرفته‌ی خود در توسعه‌ی محصولات الکتریکی پرفورمنس آنها استفاده کنند.  

ریماک به هیوندای و کیا اجازه خواهد داد از دانش پیشرفته‌ی خود در توسعه‌ی محصولات الکتریکی پرفورمنس آنها استفاده کنند.


هیوندای در حال سرمایه‌گذاری حدود 72 میلیون دلاری در ریماک بوده درحالی‌که کیا نیز 18 میلیون دیگر را به این برند الکتریکی تزریق خواهد کرد. با توجه به مفاد قرارداد بین این شرکت‌ها، هیوندای-کیا و ریماک روی دو خودروی الکتریکی پرفورمنس کار خواهند کرد. این خودروها در سال 2020 پدیدار خواهند شد یعنی همان سالی که تولید کانسپت تو شروع می‌شود. هویت این خودروها فعلاً مشخص نشده اما یکی از آن‌ها نسخه‌ی تمام الکتریکی خودروی اسپورت هیوندای N خواهد بود و دیگری نیز یک خودروی سلول سوختی پرفورمنس است.


خودروی اسپورت هیوندای N چند سالی است که در مرحله‌ی توسعه قرار داشته است. این روند با معرفی کانسپت ولوستر میدشیپ در سال 2014 کلید خورده است. یک سال بعد یعنی در سال 2015 این کانسپت به‌روز شده و کاهش وزن 195 کیلوگرمی را تجربه کرد. پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی این خودروی مفهومی همچنان قدرت 300 اسبی را حفظ کرده بود.


هیوندای در سال 2016 بازهم کانسپت مورد اشاره را به‌روز کرده و دستی بر سر و روی آن کشید. هر سه کانسپت یاد شده از نوع اسپورت دونفره بوده و طراحی پیشرانه وسط داشته‌اند. نام RM بکار رفته در نام این کانسپت به کلمات ریسینگ میدشیپ اشاره داشته است. در ژوئن سال پیش نیز نسخه‌های پیش‌تولیدی این کانسپت ها در حال تست رؤیت شدند.


هیوندای در اواخر سال 2018 برنامه‌های خود برای تولید مدل N پرچم‌دار را اعلام کرد. شایعاتی که درباره‌ی طراحی پیشرانه وسط این خودرو به گوش رسیده توجیه‌پذیر است و حالا هم به نظر می‌رسد این خودروساز کره‌ای با همکاری ریماک به دنبال استفاده از قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی خواهد بود.

منبع خبر: