ایجاد زیرساختها و تلاش برای شادتر کردن کارکنان در محل کار نه یک هزینه کردن صرف بلکه یک سرمایهگذاری ارزشمند و سازنده است که دلایل زیادی برای آن وجود دارد
یکی از استدلالهای مربوط به مفید بودن این سرمایهگذاری این است که کارکنان شادتر از بهرهوری و بازدهی کاری فوقالعادهای برخوردار خواهند بود و این افزایش بهرهوری و بازدهی به کسب سود و منفعت بیشتری برای کل شرکت منتهی خواهد شد و این یعنی افزایش ارزش سهام شرکت برای سهامداران و منتفع شدن مدیران از آن. از سویی دیگر کارکنانی که در یک شرکت یا سازمان احساس شادی میکنند و در نتیجه آن به درجات بالای رضایتمندی میرسند تمایل چندانی به ترک شرکت از خود نشان نمیدهند و این موضوع باعث کاسته شدن از هزینههای سنگین شرکتها برای استخدام و آموزش نیروهای جدید میشود.
بنابراین چنانچه شرکتی دست به ابتکاراتی مانند ارائه تغذیه رایگان به کارکنان، فرستادن آنها به مرخصی و مسافرت به خرج شرکت زد نباید به این اقدامات بهعنوان هزینه نگاه کند بلکه اینها سرمایهگذاریهایی هستند برای کاستن از هزینههای آتی در زمینه جذب و آموزش نیروی جدید. تجربیات موفق شرکتهای مشهوری چون گوگل و مک دونالد در زمینه سرمایهگذاری روی شادتر کردن کارکنان هم از طریق گماردن مدیران توانمند در بخش مدیریت شادی و هم از طریق توجه به عوامل شادکننده کارکنان نشان داده که پول خرج کردن برای شادکاری کارکنان نه یک هزینه بلکه سرمایهگذاری ارزشمند و بلندمدتی است که در آینده جلوی بسیاری از هزینه کردنها را خواهد گرفت.