پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

تاثیرات نظم در موفقیت افراد

افراد موفق معمولا از شخصیت منظمی در زندگی برخوردار هستند. در مقابله با مشکلات و چالش‌های زندگی، نظم نقش مهمی ایفا می‌کند، حل مشکلات بدون داشتن نظم به نظر دشوار و غیر قابل حل است. برای اکثر مردم، موفقیت بسیار دور از دسترس و دشوار به نظر می‌رسد، زندگی گاهی چنان ناامیدکننده است که سریع تسلیم سرنوشت شده و دست از تلاش بر می‌دارند. چالش‌های موجود در زندگی، فرصتی برای رشد، تقویت مهارت‌ها و یادگیری روش‌های جدید برای حل مشکلات را فراهم می‌کند. زندگی افراد منظم با تقویت مجموعه مهارت‌ها آسان‌تر می‌شود. در ادامه به نشانه‌های نظم اشاره شده است:  

۱. ناامیدی

 افراد منظم بر این باور هستند که در مواجهه با میزان معقولی از ناامیدی، با تلاش، امکان پیشرفت در زندگی میسر است. البته بین موارد ناامیدکننده عواملی که به موفقیت یا شکست می‌انجامد قابل تشخیص است. در زمان چالش یا ناامیدی هم از مهارت‌های حل مشکلات به خوبی استفاده می‌کنند در ضمن از شخصیت آزاد، متعهد و با رویکردهای منعطفی برخوردار هستند و سطح دانش را برای کسب هر گونه موفقیت بالا می‌برند. عدم اطمینان، افراد منظم را در تمام سطوح به چالش می‌کشد که در نهایت موجب شخصیت محکم و قوی می‌شود.

۲. سختکوشی

 اگر می‌خواهید در زندگی موفق و برجسته باشید باید سخت‌تر از دیگران کار و تلاش کنید. افراد منظم و با برنامه از زندگی معمولی راضی نیستند و دوست دارند خود را با رویارویی با مشکلات به چالش بکشند تا متوجه شخصیت، توانایی‌ها و قابلیت‌های خود شوند در ضمن برای یادگیری مسائل با ارزش، از مدت زمان کار یا کار سنگین، واهمه‌ای ندارند. آنچه که قطعا از اهمیت خاصی برخوردار است، دستیابی سریع‌تر و کارآمدتر به نتایج دلخواه است.

۳. سلامتی

  افراد منظم برای پیشرفت در زندگی و کسب و کار به سلامتی اهمیت زیادی می‌دهند به همین دلیل علاوه بر نظم در محیط حرفه‌ای به تغذیه سالم، خواب کافی و انجام فعالیت‌های ورزشی، توجه ویژه‌ای دارند. زمانی که از نظر احساسی و ظاهری در وضعیت خوب و مناسبی باشید قطعا عملکرد بهتری در کارها نیز خواهید داشت.

۴. طرز فکر

 افراد منظم به طور کلی نسبت به تمام مسائل، نگرش مثبتی دارند و مراقب افکاری هستند که به ذهنشان خطور می‌کند زیرا عقیده دارند طرز فکر، موجب شکست یا موفقیت خواهد شد. موفقیت همیشه به راحتی حاصل نمی‌شود. در واقع، شکست فرصتی را فراهم می‌کند تا در مسیر صحیح و دستیابی به موفقیت‌های آینده ، قرار بگیرید.

۵. بردباری

 لازمه داشتن نظم، صبوری است. موفقیت یک اتفاق نیست بلکه فرآیند است. افراد منظم می‌دانند، بزرگ‌ترین مزیتی که در اختیار دارند، صبر است. صبر تنها به معنی انتظار و انجام ندادن کارها نیست بلکه به معنای کار سخت در عین صبوری و اعتماد به سرنوشت است. در عین حال، افراد منظم تا فراهم شدن فرصت‌های جدید به انجام کارهای دشوار ادامه می‌دهند و قطعا با گذشت زمان به فرصت‌های مناسبی دست پیدا خواهند کرد که انتظارش را می‌کشیدند.

۶. اشتیاق

 آنها همچنین مشتاق و علاقه‌مند به یادگیری، کار و صبوری هستند. بر اساس راهنمایی دیگران، در نظرات و روش‌های کاری تغییراتی ایجاد کرده در ضمن زمان، انرژی و تعهد خود را صرف انجام کارهای متفاوت می‌کنند. به همین دلیل در صورت نیاز و هنگام چالش ها، توجه و تمرکز لازم را دارند از این رو، موفقیت در زندگی شان تضمین شده است.

۷. وقت‌شناسی

 افراد منضبط ارزش خاصی برای زمان خود و دیگران، قائل هستند. در جلسات به موقع حاضر می‌شوند و هنگام ملاقات با مشتریان از هر نظر آمادگی لازم را دارند. جلسات، اهداف و مهلت انجام پروژه‌ها را یادداشت کرده و تمامی کارها در جهت رسیدن به اهداف و مقاصد را به موقع و دقیق انجام می‌دهند و انجام کارهای فوری را هرگز به تعویق نمی‌اندازند. برای زمان به خصوص زمان حال، اهمیت خاصی قائل هستند. حتی در پر مشغله‌ترین شرایط هم، بهترین استفاده را از زمان می‌برند، ابتدا به کارهای ضروری پرداخته و در اولین فرصت ممکن، زمانی را با خانواده سپری کرده، به سفر می‌روند که یکی از نیازهای اساسی زندگی خانوادگی است و در تقویت روحیه تمام افراد خانواده، تاثیرات مثبت و فراوانی دارد.

۸. سازمان یافتگی

 عملکرد افراد منظم برای رسیدن به موفقیت، طبق سیستم منظمی در جریان است. مراقب کپی تمام یادداشت‌ها هستند، برای انجام کارها لیست تهیه می‌کنند، تقویمروزانه دارند همچنین روی تلفن همراه، برنامه‌های یادآوری نصب کرده‌اند که برنامه اتفاقات و کارهای روزانه را یادداشت می‌کنند. هر اندازه کارها، سازمان یافته‌تر باشد احتمال بی‌نظمی کمتری در کارهای روزمره تجربه می‌کنند. هر فردی سیستم انضباطی مخصوص به خود را دارد. عملکرد افراد منظم هر روز براساس سیستم سازماندهی شده‌ای پیش می‌رود که موجب می‌شود تا از زمان و فرصت‌ها بیشترین استفاده را کنند.

۹. پاسخگویی

 زمانی که کارها خوب پیش نمی‌رود، هرگز دیگران را سرزنش نمی‌کنند بلکه خود را مسوول شکست یا سوء تفاهم‌ها می‌دانند. اشتباهات را تجزیه و تحلیل کرده و اقدامات لازم را برای پیشرفت انجام می‌دهند. در صورت نیاز، عذرخواهی کرده و برای برطرف کردن ناسازگاری‌ها و سوء تفاهمات، اقداماتی انجام می‌دهند. برای روابط سالم ارزش قائل هستند و سعی می‌کنند تا حد امکان شخصیت قابل اعتمادی داشته باشند و می‌دانند کسب‌و‌کارهای عالی بر اساس روابط مستحکم به وجود آمده است.

۱۰. کاردانی

 بسیاری از افراد، جدیت در کار را عامل مهم منضبط بودن می‌دانند در صورتی که کاردانی، عامل اصلی است. افراد منظم در صورت نیاز نه تنها از راهنمایی دیگران به منظور ایجاد الگوهای جدید رفتاری و دستیابی به موفقیت بهره می‌برند بلکه از تدابیر خاص و روش‌های گوناگون جهت حل مشکلات و  برطرف کردن نقایص موجود در کارها استفاده می‌کنند.

 
 
منبع خبر: