شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

ثبت بدترین آمار فروش ماهانه در بازار خودروی چین

 

بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان بدترین آمار فروش ماهانه‌ی خود را ثبت کرد.

انجمن خودروسازان چین CAAM اعلام کرد میزان فروش خودرو در ماه می 2019 با افت 16.4 درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال پیش مواجه شده است. به این ترتیب شاهد یازدهمین ماه متوالی هستیم که افت فروش خودرو در چین رقم می‌خورد. در ماه‌های آوریل و مارس هم افت فروش 14.6 و 5.2 درصدی گزارش شده بود.  

کاهش رشد اقتصادی چین یکی از فاکتورهایی است که روی کاهش فروش خودروی این کشور تأثیر گذاشته و البته جنگ تجاری این کشور با آمریکا نیز تأثیر خود را روی این بازار گذاشته است. شایان ذکر است کارشناسان سیاست‌های جدید دولت چین نیز را نیز باعث افت فروش خودرو در این کشور پهناور دانسته‌اند.


یکی از مدیران CAAM می‌گوید تعدادی از استان‌های این کشور قوانین آلایندگی چین VI را اجرا کرده‌اند درحالی‌که زمان شروع رسمی آن سال 2020 می‌باشد. این امر باعث شده برخی خودروسازان نتوانند خود را با این قوانین هماهنگ کنند. مدیر CAAM همچنین می‌گوید کاهش قدرت خرید گروه‌های کم درآمدی در این کشور هم باعث کاهش تقاضای خرید خودروهای جدید شده است.


تنها خودروهای درون‌سوز نیستند که با این روند مواجه شده‌اند چراکه کلاس رو به رشد خودروهای انرژی جدید هم با افت روبرو شده است. فروش این خودروها در ماه می افت 1.8 درصدی را ثبت کرده است. مدیر CAAM اعلام می‌دارد این امر به خاطر کاهش فروش خودروهای تجاری همچون اتوبوس‌ها بوده و افت زیاد فروش خودروهای بنزینی به خاطر استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر بوده است.


فروش خودروهای سواری کشور چین در سال پیش با افت 5.8 درصدی به 22.35 میلیون دستگاه رسید و انتظار می‌رود این روند در سال جاری با شدت بیشتری ادامه داشته باشد که با توجه به اهمیت چنین بازاری برای خودروسازان، انتظار می‌رود روزگار خوشی در انتظار آن‌ها نباشد…

منبع خبر: