پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

جیلی اولین اتوبوس هیدروژنی خود را عرضه می کند

گروه خودروهای تجاری جیلی در روزهای گذشته 2 مدل اتوبوس دوست دار محیط زیست کاملا جدید را در شهر پکن رونمایی کرد.  

در نمایشگاه وسایل نقلیه تجاری چین، کمپانی خودروسازی جیلی موفق به معرفی 2 مدل اتومبیل دوست دار محیط زیست کاملا جدید شد. یکی از آنان اتوبوس F12 با سیستم محرک سلول سوختی (هیدروژنی) و دیگری هم اتوبوس C11 با سیستم محرک تمام الکتریکی که هردوی آنان در زمره وسایل نقلیه دوست دار محیط زیست با میزان تولید بسیار پایین نزدیک به صفر گازهای آلاینده CO2 قرار می گیرند.

به لطف استفاده از فناوری پیشرفته سلول سوخت هیدروژنی، اتوبوس جدید F12 به ازای کارکرد 100 کیلومتر خود مصرف سوخت تنها 7.5 کیلوگرمی هیدروژنی خواهد داشت، هرچند این مقدار بر روی کاغذ مطرح شده است و هنوز به طور عملی میزان سوخت مصرفی توسط سیستم محرک هیدروژنی اتوبوس F12 بدست نیامده است، اما عددی نزدیک به همان 7.5 کیلوگرم خواهد بود. در عین حال، اتوبوس هیدروژنی F12 طبق گفته گروه خودروهای تجاری جیلی در شرایط مختلف آب و هوایی تست شده است و حتی در شرایط محیطی با دمای بالا و یا شرایط محیطی با دمای نزدیک به انجماد نیز ادامه فعالیت این اتوبوس تایید شده است.

به غیر از وسایل نقلیه با سوخت هیدروژنی، جیلی اعلام کرد که با همکاری شرکای خود در تلاش برای دستیابی به حمل و نقل هوشمند مبتنی بر اینترنت 5G است و همچنین از برنامه های کاربردی مانند تشخیص چهره برای پرداخت و یا حتی دریافت اطلاعات مظنونین در وسایل نقلیه عمومی، نظارت بر زمان واقعی فعالیت و همچنین همکاری در زمینه توسعه زیرساخت های لازم فعالیت خواهد کرد.

منبع خبر: