پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

هیوندای اکسنت 2020 معرفی شد + عکس

کمپانی خودروسازی هیوندای با استفاده از موتور جدید و همچنین بروزرسانی گیربکس برای اقتصاد بهتر سوخت، نسخه جدید هیوندای اکسنت را معرفی کرد.  

 کمپانی خودروسازی هیوندای با استفاده از یک موتور و ارائه گیربکس جدید، نسخه جدید هیوندای اکسنت را آماده عرضه به مشتریان خود کرده است و می توان اینگونه گفت که با یک بروزرسانی کوچک، هیوندای اکسنت به دستاوردهای بزرگی در عملکرد خود رسیده است. هرچند امروزه خودروهای سدان جمع و جور به حاشیه رفته و این خودروهای کراس اوور و شاسی بلند هستند که مورد توج مشتریان جهانی قرار گرفته اند، اما هیوندای امیدوار است که هیوندای اکسنت به عنوان یک خودروی اقتصادی برای مشتریان و شرکت سازنده بتواند بازار فروش قابل قبولی داشته باشد.

 

هیوندای اکسنت



گزینه جدید مولد قدرتی برای اکسنت 2020، یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری خواهد بود که مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها بوده، سیستم پاشش سوخت دوگانه دارد و همچنین یک ماژول مدیریت حرارت جدید بر روی پیشرانه نصب شده است تا در مجموع به خروجی قدرت 120 اسب بخاری و گشتاور 153 نیوتن متری دست پیدا کنیم.

 

هیوندای اکسنت



برای دریافت و انتقال نیروی تولیدی موتور، شرکت خودروسازی هیوندای از گیربکس نسل جدید IVT خود استفاده می کند که در واقع یک انتقال قدرت متغیر هوشمند دارد و در عملکرد خود تفاوت چشمگیری با گیربکس های متداول CVT خواهد داشت. به گفته کمپانی خودروسازی هیوندای، بجای اینکه در گیربکس از یک تسمه برای انتقال و ارتباط دو محور بایکدیگر استفاده شود، هیوندای تصمیم گرفته است تا از تسمه های زنجیری برای اولین بار استفاده کند و در قسمت های دیگر گیربکس برای تغییر سرعت اصلاحاتی ایجاد کند.

گفتنی است که شرکت خودروسازی هیوندای این گیربکس را جایگزین جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک خود می کند تا خودروی هیوندای اکسنت بهره وری بیشتری در مصرف سوخت خود داشته باشد، هرچند یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به عنوان یک گزینه استاندارد در دسترس مشتریان و نسخه های پایه اتومبیل قرار خواهد گرفت.

برای عرضه این خودرو به مشتریان، نسخه پایه SE با جعبه دنده دستی به قیمت 16 هزار و 125 دلاری قابل سفارش خواهد بود، درحالی که تغییر گیربکس حدود 1200 دلار خرج خواهد داشت و قیمت پایه اتومبیل به چیزی حدود 17 هزار و 225 دلار خواهد رسید. برای خرید بالاترین نسخه ساخته شده از هیوندای اکسنت جدید هدم مشتریان نیاز به پرداخت هزینه 20 هزار و 230 دلاری خواهند داشت.

منبع خبر: