پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

هجدمین نمایشگاه قطعات خودرو شیراز؛

 

گشایش بزرگترین نمایشگاه قطعات خودرو جنوب کشور در شیراز

روز گذشته هجدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو شیراز آغاز به کار کرد. این نمایشگاه که به گفته سید محمود موسوی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس، بعد از نمایشگاه قطعات تهران دومین نمایشگاه بزرگ این حوزه است، امسال علاوه بر فعالان داخلی میزبان قطعه سازانی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، چین، ترکیه و آلمان نیز است.  
سید محمود موسوی افزود: بیش از ۱۰۵ مشارکت کننده که ۶۵ درصد خارج از استان و ۳۵ درصد از تولیدکنندگان مربوط به استان فارس هستند، در این نمایشگاه حضور دارند.
وی افزود :  ۶۰ تا ۷۰ درصد تولیدات مربوط به حوزه داخلی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: بعد از صنعت نفت و گاز، مهمترین صنعت در کشور خودروسازی است.
محمود رضایی کوچی، تاریخ ورود ایران به صنعت خودرو را بسیار جلوتر از بسیاری از کشور‌هایی دانست که در حال حاضر دارای صنعت پیشرفته خودروسازی هستند و افزود: عرصه خودروسازی میدان مانور است و امروزه محل ارائه محصولات جدید و دارای هوش مصنوعی شده است و جا دارد ما هم با عرضه خودرو‌های جدید و دارای تکنولوژی‌های نوین وارد این میدان شویم.
محمود هاشمی رییس اتاق اصناف شیراز گفت: هر نمایشگاهی نمایانگر قدرت تولید و صنعت یک کشور است و مردم باید از طریق نمایشگاه‌ها از دستاورد‌ها و وضعیت تولید مطلع شوند.
وی با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی قطعات خودرو در شیراز بیان کرد: این نمایشگاه نشان دهنده قدرت تولید و صنعت ساخت قطعات خودرو در کشور است و انتظار این است که نه تنها مردم شیراز بلکه تمام هم استانی‌ها و حتی مردم جنوب کشور از این نمایشگاه بازدید کنند.
هاشمی به برگزاری منفصل نمایشگاه قطعات خودرو از نمایشگاه خودرو در شیراز اشاره کرد و گفت: برگزاری این دو نمایشگاه به صورت جداگانه کار بسیار ارزشمندی در راستای حمایت از شرکت‌های تولید کننده قطعات خودرو است.
متخصصان، خریداران و علاقمندان می‌توانند تا ۱۱ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز دیدن کنند.
منبع خبر: