پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

هیوندای نکسو، اولین خودروی سلول سوختی تست شده توسط IIHS

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا که به اختصار IIHS نامیده می‌شود برای اولین بار یک خودروی سلول سوختی با نام هیوندای نکسو را تست کرده است. این خودرو که به درخواست هیوندای تست شده تنها در کالیفرنیا عرضه می‌شود و البته توانسته امتیاز بالای Top Safety Pick+ را کسب کند.  

یک خودروی برای کسب بالاترین امتیاز باید در 6 تست تصادف امتیازات خوب را به دست آورد. این تست‌ها عبارت‌اند از اورلپ کوچک جلو سمت راست و چپ، اورلپ جلوی متوسط، مقاومت جانبی و سقف و تست محدودیت حرکت سر و صندلی‌ها. همچنین خودروی یاد شده باید در پیشگیری از برخورد جلو امتیاز عالی و در تست چراغ‌های جلو نیز امتیاز خوب را کسب کند. به این ترتیب هیوندای نکسو توانسته در تمامی این بخش‌ها سربلند بیرون بیاید.


IIHS گفته است:

سیستم پیشگیری از تصادف جلوی این خودرو رتبه‌بندی عالی را کسب کرده است. این خودرو در تست‌های سرعت 19 و 40 کیلومتر از سیستم هشدار برخوردی استفاده می‌کند که با استانداردهای NHTSA هماهنگ است.


نکسو 2019 قیمت پایه‌ی 58300 دلاری پیش از اعمال مشوق‌ها را دارد. مدل پایه به‌صورت استاندارد از تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های 17 اینچی، چرم مصنوعی، صندلی‌های گرم شونده و برقی و طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده همچون ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقاط کور و کروز کنترل تطبیقی برخوردار است.


باک هیدروژنی این خودرو در عرض 5 دقیقه پر شده و باعث ایجاد برد 612 کیلومتری در نسخه‌ی بلو و برد 570 کیلومتری در نسخه‌ی لیمیتد با قیمت 61800 دلاری می‌شود. این دو خودرو قدرت 161 اسب بخاری و گشتاور 394 نیوتون متری داشته و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن‌ها برابر با 9.5 ثانیه است.

منبع خبر: