پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

ابراز علاقه بیش از 45 هزار نفر به خرید مینی الکتریکی!

باوجود اینکه مینی کوپر SE از فناوری قدیمی "بی ام و i3" بهره می برد، اما ابراز علاقه زیادی از سوی مخاطبان برای خرید این اتومبیل وجود دارد.  

معرفی نهایی و راه اندازی خودروی دوست دار محیط زیست شرکتخودروسازی مینی، یعنی اولین محصول الکتریکی آن برمبنای سری محصولات "مینی کوپر" برای انتهای سال جاری برنامه ریزی شده است، اما همین حالا می توانیم یک آینده روشن را برای آن متصور باشیم، زیرا در روزهای گذشته مدیر بخش خودروهای الکتریکی مینی اعلام کرده است که تا به امروز بیش از 45 هزار علاقه مندی از سوی مخاطبان دریافت کرده ایم که انگیزه ما را برای تولید و عرضه اولین خودروی الکتریکی شرکت بیشتر می کند.

مدیر پروژه خودروهای الکتریکی مینی در آخرین مصاحبه خود با رسانه ها، اعلام کرد که تاکنون بیش از 45 هزار درخواست و ابراز علاقه برای داشتن یک خودروی مینی الکتریکی دریافت کرده ایم و از اول نوامبر سال جاری نیز تولید آن در کارخانه آکسفورد آغاز خواهد شد، هرچند "برکزیت" به عنوان یک عامل مختل کننده ممکن است که بر روی فروش محصولات الکتریکی ما تاثیر بگذارد.

 

مینی برقی



در انگلستان برای اولین کسانی که خودروی مینی الکتریکی را خریداری کنند، کمک هزینه 500 پوندی تعلق خواهد گرفت، هرچند این کمک هزینه تاثیر چندانی در کاهش هزینه بالای آن نخواهد داشت و منابع خبری مدعی هستند که خودروی الکتریکی مینی پس از رسیدن به مرحله تولید، با حداقل قیمت 27 هزار و 900 پوندی در انگلستان و با قیمت حدودا 32 هزار و 500 یورو در کشور آلمان عرضه خواهد شد که با این قیمت می توان خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه تری خریداری کرد، ولی با خرید مینی شما یک اتومبیل بسیار خاص را سوار خواهید شد. هرچند این خودرو قیمت کمتری نسبت به هزینه 35 هزار و 350 پوندی خویشاوند آلمانی خود یعنی "بی ام و i3" دارد که به فروش بهتر آن کمک خواهد کرد.

خودروی الکتریکی مینی یک موتور 181 اسب بخاری دارد که حداکثر گشتاور آن معادل 270 نیوتن متر بوده و از باتری های 32.6 کیلووات ساعتی در جهت تامین نیروی خود استفاده می کند و با یکبار شارژ کامل آنان، امکان حرکت بین 235 الی 270 کیلومتر وجود خواهد داشت.

منبع خبر: