جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

درباره نرخ بیمه شخص ثالث خودروها چه می دانید؟

چنانچه شما هم یکی از مالکان خودرو یا دیگر وسایل نقلیه باشید یقیناً برایتان پیش آمده است که با خود بگویید بیمه شخص ثالث چه تفاوت هایی با سایر انواع بیمه دارد؟  

منظور از بیمه شخص ثالث چیست و چرا آن را برای تمامی دارندگان خودرو اجباری کرده اند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر دراین باره می توانید رپورتاژ ما را مطالعه کنید.

آیا می دانید نرخ بیمه شخص ثالث خودروها اعلام شد؟

همه ما می دانیم که بیمه با هدف به حداقل رساندن میزان آسیب ها و خسارت ها و همچنین حمایت از آسیب دیدگان به بیمه گذار ارائه می شود. یک بیمه مناسب و درخور نیاز نه تنها می تواند پیامدهای جانی و مالی غیرقابل پیش بینی را برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی به حداقل برساند بلکه تمامی خسارت های وارد شده را بر حمایت شدگانش جبران کند.

به ویژه آنکه امروزه به دلیل رشد و گسترش این صنعت و پیاده شدن تمامی طرح های سودمند آن با در پی داشتن قوانین جدید و به روز در ابعاد مختلف زندگی انسان ها، بیمه به امری مهم در برنامه زندگی مبدل گشته است. یکی از پرکاربردی ترین انواع آن، بیمه خودرو یا همان بیمه شخص ثالث است که بر اساس قوانین مربوط به آن تمامی دارندگان خودروهای عمومی و شخصی را ملزم به دریافت این نوع بیمه می کند.

به واقع هرکسی که دارای وسیله نقلیه باشد و بخواهد نسبت به خرید بیمه خودرو یا بیمه شخص ثالثبی توجهی نماید متحمل جریمه های سنگین از سوی قانون شده به علاوه آنکه باعث توقیف اتومبیل خود نیز خواهد شد. ما در این بخش از رپورتاژ خود قصد داریم تمامی آنچه را که مربوط به این نوع بیمه باشد را در اختیارتان قرار دهیم.

بیمه شخص ثالث چیست؟

 

بیمه



باید گفت بیمه شخص ثالث تنها نوع بیمه کاربردی است که برای تمامی وسایل نقلیه در کشور به صورت اجباری می باشد. این نوع بیمه که بیشترین سهم از خدمات مربوط به شرکت های بیمه ای در کشور را به خود اختصاص داده است دارای مزیت های منحصر به فرد و متفاوتی می باشد. به واقع بیمه خودرو این شرایط را برای تمامی دارندگان خودرو فراهم می آورد در صورت بروز هر گونه حادثه و اتفاق ناگواری از جمله تصادف که شخص دچار خسارات اموال و یا حتی جانی شده است به یاری او شتافته و زیان های وارده را متحمل شود. حال این فرد زیان دیده می تواند یک شخص حقیقی باشد یا یک شرکت حقوقی. در هر حال بیمه شخص ثالث دارنده خودرو را از پیشامدهای ناگوار پس از اتفاق را نجات خواهد داد.

همه چیز درباره پوشش های بیمه شخص ثالث

برخلاف تصور عموم مردم درباره بیمه شخص ثالث باید گفت که این نوع بیمه از جمله خدمات مسئولیت پذیر شرکت بیمه به شمار می رود و تنها هدف آن حمایت و پشتیبانی از آسیب دیدگان حوادث رانندگی است. این واقعیت انکار ناپذیر است که حوادث رانندگی خواه نا خواه اتفاق می افتد و متعاقبا زیان های مالی یا جانی قابل ملاحظه ای را به بار می آورد. صنعت بیمه به این خاطر خدماتی نظیر بیمه خودرو یا همان بیمه شخص ثالث را ارائه داده است تا میزان ریسک آسیب های جبران ناپذیر و سنگین را تا حد بسیار بالایی کاهش دهد. این نوع بیمه می تواند پارامترهای زیر را تحت پوشش خود قرار دهد:

خسارات مالی: به طور معمول میزان سقف پوشش خسارات مالی که این نوع بیمه تقبل می کند چیزی مابین 7.700.000 تومان تا 30.000.000 می باشد.

لازم است بدانید بیمه شخص ثالث، زیان های مالی راننده را قبول نمی کند. چرا که این بخش مربوط به بیمه بدنی خودرو می باشد.

خسارات جانی: سقف پوشش خسارات جانی بیمه شخص ثالث تا 308 میلیون تومان است.

حوادث: هرگونه حادثه غیرقابل پیش بینی که ناشی از تصادف، سقوط، واژگونی، آتش سوزی و یا انفجار باشد بیمه شخص ثالث متقبل می شود


قیمت بیمه شخص ثالث چگونه تعیین می شود؟

 

بیمه



به طور نرخ بیمه شخص ثالث از سوی دولت و بیمه مرکزی تعیین می گردد و معمولاً قانون گذاران این نرخ را بر اساس قانون فقهی کشور مشخص می کنند. به عنوان مثال نرخ دیه در ماه های حرام 308 میلیون تومان و در ماه های غیر حرام 231 میلیون تومان می باشد. در تصویر بالا مشخص است که با مراجعه به سایت بیمه دات کام می توانید در بخش استعلام شخص ثالث تمامی بیمه نامه های شرکت های مجاز را مشاهده و پس از مقایسه قیمت و کیفیت اقدام به خرید نهایی بیمه شخص ثالث نمایید.

نرخ بیمه شخص ثالث خودرو ها اعلام شد

 

بیمه



به گزارش شرکت های بیمه، شورای عالی کشور در راستای عملی ساختن آئین نامه تعیین سقف نرخ بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف آن جدول نرخ بیمه خودرو را برای سال 98 + تصویر اعلام نمود.


نتیجه گیری :

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای خرید اینترنتی بیمه به یکی از کارگزاری های مجاز آنلاین و رسمی مراجعه کنید. کارگزاری رسمی بیمه دات کام جزو محدود کارگزاری های رسمی آنلاین صنعت بیمه در زمینه آنلاین به شمار می رود. این برند با بیش از چندین هزار مشتری فعال توانسته است خدمات گسترده ای را در موضوعات مختلف خرید اینترنتی بیمه ارائه دهد. بیمه دات کام یکی از بالاترین نرخ تبدیل در بازدید صفحات را دارد. این موضوع به دلیل قیمت گذاری نفوذی و تخفیفی انواع بیمه نامه است. از این رو بیشتر مخاطبین سایت پس از استعلام بیمه مورد نظر اقدام به خرید می نمایند.

منبع خبر: