پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

هدآپ دیسپلی سه‌بعدی جگوار لندروور

جگوار لندروور در حال توسعه‌ی نسل بعدی تکنولوژی هدآپ دیسپلی است که می‌تواند برای اهداف ایمنی و سرگرمی بکار رود.  

هدآپ دیسپلی سه‌بعدی و جدید این خودروساز بریتانیایی قادر خواهد بود هشدارهای ایمنی همچون خروج از مسیر، تشخیص خطر، جهت‌های ناوبری و حتی کاهش میزان دید را بتاباند. این تکنولوژی با واقعیت مجازی ترکیب می‌شود تا درک عمقی را به تصویر ببخشد و تصاویر روی جاده‌ی پیش رو نقش ببندند.

همچنین جگوار لندروور ادعا می‌کند این تکنولوژی به حدی پیشرفته است که سرنشینان در آینده خواهند توانست فیلم‌های سه‌بعدی را روی داشبورد خودرو و بدون نیاز به صفحه‌نمایش فیزیکی و عینک‌های مخصوص تماشا کنند.


این تکنولوژی با همکاری مرکز پیشرفته‌ی فوتونیک و الکترونیک دانشگاه کمبریج توسعه می‌یابد. هدآپ دیسپلی این خودروساز بخشی از برنامه‌های موسوم به کابین هوشمند است که از تکنولوژی‌های گوناگون برای خلق فضای شخصی شده‌ی داخل خودروها استفاده خواهد کرد.

مدیر مرکز پیشرفته‌ی فوتونیک و الکترونیک دانشگاه کمبریج می‌گوید:

این برنامه پیشگام توسعه‌ی فضای واقعیت مجازی است که در آن به دنبال مفهوم‌ها و بخش‌هایی هستیم که حس خودروهای ارتباطی، اشتراکی و خودران آینده را شکل خواهند داد. شرکای ما بازیگران پیشروی جهانی هستند که جایگاهی استراتژیک در شبکه‌ی ارزش‌افزوده دارند. درگیری آن‌ها در این برنامه‌ها یک فرصت منحصربه‌فرد برای تأثیر بیشتر روی جامعه می‌باشد.

منبع خبر: