جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

همکاری سونی و یاماها برای تولید شاتل الکتریکی و خودران

 

تیم مشترک «سونی» و «یاماها» برای ساخت وسایل نقلیه خودران

برای راه اندازی وسایل حمل و نقل عمومی مستقل از راننده، دو شرکت ژاپنی سونی و یاماها یک تیم تشکیل داده اند.  

، در حال حاضر تعداد نسبتا زیادی از شرکت های بزرگ بر روی وسایل نقلیه مستقل از راننده و همچنین وسایل نقلیه عمومی بدون راننده کار می کنند، اما جدیدترین توسعه دهندگان این دسته از وسایل نقلیه دو شرکت مطرح ژاپنی، یعنی یاماها و سونی خواهند بود که در راستای طراحی و ساخت وسایل حمل و نقل عمومی بدون نیاز به راننده، با هم یک تیم تشکیل داده اند.

برای شروع کار این دو کمپانی بزرگ ژاپنی، در حال حاضر یک طرح مفهومی تحت عنوان SC-1 Sociable Cart معرفی شده است که تلفیقی از فناوری های مستقل از راننده شرکت یاماها موتور و همچنین فناوری و بخش سرگرمی کمپانی سونی خواهد بود و می تواند برای مسافران و جابجایی آنان در سطح شهر سرگرم کننده باشد. این دو شرکت در مورد فناوری رانندگی خودکار زیاد حرف نمی زنند، اما تاکید آنان بر روی استفاده از سنسورهای پیشرفته سنجش محیط، سنسورهای اولتراسونیک و همچنین سیستم "لیدار" یا به اصطلاح "Lidar" است که برای وسایل نقلیه خودران مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی جعبه مانند و ساده در دنیای امروزی چندان جالب نیست، اما طرح کانسپت این دو شرکت بدون پنجره معرفی شده است و بجای آنان چهار نمایشگر 55 اینچی LCD مورد استفاده قرار گرفته است که می تواند تصاویر ویدیویی و همچنین تبلیغات برخی شرکت ها را برای رهگذران به نمایش بگذارد. نکته قابل توجهی که در رابطه با این خودرو جلب توجه می کند، اشاره سونی به استفاده از دوربین های پیشرفته و بکارگیری هوش مصنوعی خواهد بود که این وسیله نقلیه را قادر به تشخیص جنسیت و سن افرادی کرده است که در نزدیکی آن حضور دارند و برهمین اساس صفحه نمایشگرهای بزرگ خارجی آن می تواند تبلیغات هدفمندی را پخش کند.

منبع خبر: