پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

چگونه مشتریانی وفادار داشته باشیم

در اختیار داشتن مشتریانی وفادار، بدون شک آرزوی هر برندی محسوب می شود، با این حال برای تبدیل این خواسته به واقعیت، شما نیازمند انجام اقداماتی خواهید بود. در این رابطه فراموش نکنید که تنها جذب مشتری کافی نبوده و از دست دادن آنها، تمامی هزینه های تبلیغاتی را بی معنا خواهد ساخت. به همین خاطر نیز باید در تلاش برای حفظ مشتریان و ایجاد وفاداری در آنها باشید. در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج راهکار موثر برای افزایش وفاداری مشتریان، خواهیم پرداخت.  

شما باید هر روزه در ذهن مخاطب حضور داشته باشید. برای این امر ارسال ایمیل های مفید، کاملا موثر خواهد بود. در این رابطه لازم است تا تنوع کافی را در زمینه موضوعات خود داشته باشید تا زمینه نارضایتی آنها فراهم نشود. همچنین این امر که از افراد بخواهید تا موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنند، به افزایش تاثیر اقدامات شما منجر خواهد شد. در نهایت فراموش نکنید که از ارسال مطالب شخصی نیز غافل نشوید. برای مثال تبریک تولد، از جمله این موارد محسوب می شود.

2-یک سبک زندگی را مشخص کنید

موفق ترین برندها به خوبی می دانند که چگونه برای محصولات خود یک شبه زندگی متفاوت تعیین کنند، برای مثال برندهای لوکس، در تلاش برای مشخص کردن یک سبک زندگی خاص برای خود هستند. فراموش نکنید که افراد همواره تمایل دارند تا در گروه هایی قرار گیرند. به همین خاطر در صورتی که به دنبال ایجاد جامعه سازی برای مشتریان خود باشید، بدون شک رضایتمندی لازم را برای آنها به ارمغان خواهید آورد. درواقع افراد باید از انتخاب برند شما احساس متفاوت بودن را داشته باشند. در غیر این صورت همواره این احتمال وجود دارد که بخواهد برندهای دیگر را نیز امتحان کنند. برای مثال یکی از دلایل فروش بالای برند خودروسازی استون مارتین، استفاده از یکی از مدل های این برند به عنوان وسیله شخصیت جمیز باند است. این امر باعث شده است تا افراد برای نزدیک تر شدن به شخصیت مورد علاقه خود، اقدام به خرید از این برند کنند. به همین خاطر نیز شما باید به دنبال راهکاری برای خاص کردن مشتریان خود باشید.

3-در زمینه تولید محتوا، از اقدامات مشتریان خود حمایت کنید

این امر که افراد تنها مشاهده گر اقدامات شما باشند، بدون شک بالاترین حد رضایت را برای آنها به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر ضروری است سطح ارتباط خود را افزایش دهید. برای این امر استفاده از آنها در اقداماتی نظیر تولید محتوا، خود جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت، با این حال فراموش نکنید که این امر باید در قالب مسابقه و چالش صورت گیرد تا همگان به خوبی تحریک شوند. در نهایت این امر که همواره نظرسنجی هایی را در معرض دید افراد قرار دهید، به درک بهتر از خواسته های آنها منجر خواهد شد. فراموش نکنید که برای نیاز افراد، نقطه پایانی وجود نداشته و با رفع یک مورد، موارد دیگری به وجود خواهد آمد. به همین خاطر لازم است تا نسبت به نیازهای جدید نیز توجه کافی از خود نشان دهید.

4-سرگرم کننده باشید

ایجاد مسابقات و ساخت انواع بازی ها خود باعث خواهد شد تا مخاطبان از طریق برند شما به سرگرمی برسند. این امر بسیار مهم است که یک تجربه جذاب را برای مخاطب ایجاد کنید. به همین خاطر تنها یک رابطه اقتصادی را کافی ندانسته و از وقت گذراندن با مشتریان خود واهمه ای نداشته باشید. درواقع شما باید به عنوان دوست مشتریان مطرح شوید. این امر یک پیوند عاطفی را ایجاد خواهد کرد که خود اصلی-ترین عامل وفاداری محسوب می شود.

اگر در هنگامی که مشتریان انتظار ندارند هدیه ای را ارسال کنید، بدون شک باعث تاثیری عمیق در آنها خواهد شد. به همین خاطر از غافلگیر کردن آنها کوتاهی نکنید. در زمینه هدیه نیز به هر میزان که شناخت بیشتری از مشتریان خود داشته باشید، بهترین گزینه را می توانید برای آنها تهیه کنید. به همین خاطر نوع هدیه نیز بسیار مهم خواهد بود.

منبع خبر: