شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

ابرخودروی جدید هیوندای یک مدل تولید بسیار محدود خواهد بود

حدود چهار ماه پیش و در ماه مه سال جاری میلادی، شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا اعلام کرده بودند که برنامه جدیدی برای سرمایه‌گذاری 80 میلیون یورویی بر روی خودروساز برقی اهل کرواسی یعنی شرکت ریماک (Rimac) دارند.در عوض این سرمایه‌گذاری برندهای کره‌ای بر روی این شرکت، آن‌ها نیز از طرف ریمان، کمک‌هایی را برای توسعه و ساخت دو خودروی کاملاً برقی دریافت خواهند کرد.  

هنوز اطلاعاتی در مورد سبک بدنه و طراحی این دو خودرو موجود نبوده اما تنها چیزی که می‌دانیم این است که یکی از این دو مدل، یک خودروی اسپرت جذاب بوده و در دسته‌بندی N پرفورمنس هیوندای، جای خواهد گرفت

اگرچه هنوز برای گفتن جزئیات این سوپراسپرت جذاب هیوندای بسیار زود است اما بر اساس گفته‌های دکتر آلبرت بیرمان، مدیر بخش جهانی تحقیق و توسعه هیوندای، پروژه فوق-محرمانه این شرکت با همکاری ریمان کرواسی یک نسخه فوق محدود خواهد بود.

  

قرار نیست این ابر خودرو به عنوان یک مدل هشداردهنده برای برندهای مطرح جهانی دیگر همچون پورشه عمل کند بلکه می‌خواهد نمونه‌ای باشد تا توانایی‌های هیوندای و کیا و همچنین خودروهای پیش روی آن‌ها برای آینده را به‌صورت کامل نشان دهد. در حال حاضر نیز، هیوندای با ریماک برای ساخت خودروی مسابقه‌ای تمام برقی RM20 در حال کار کردن بوده که قرار است برادر جذاب خودروی تازه رونمایی شده ولوستر N ETCR مسابقه‌ای با سوخت سلولی باشد.

براساسشایعاتمنتشرشده، خودروی اسپرت هیوندای/ریمان، درواقع یک نسخه تولیدی و نهایی از طرح مفهومی جنسیس اسنشیا (Essentia)، سال 2018 است.هنوز آقای بیرمان اطلاعاتی در مورد طراحی و ظاهر این خودرو نگفته است اما به گفته او، این ابرخودروی برقی قرار است یک شگفتی جدید برای همه باشد.

منبع خبر: