جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

سدان جدید جک A5، جذاب و مدرن با چاشنی کپی‌برداری

سدان جدید جک که قبلاً با کد داخلی A432 شناخته می‌شد، رسماً A5 نام گرفته و برای اولین بار در نمایشگاه چنگدو 2019 به نمایش عمومی درآمد  

 این خودرو توسط مدیر طراحی مرکز طراحی ایتالیایی جک و طراح سابق آلفارومئو «دنیله گالیونه» و رئیس سابق طراحی داخلی لانچیا و مازراتی «جیانکارلو کونچیلیو» طراحی شده است. همچنین مهندس ارشد سابق شرکت طراحی جیوجارو «مائوریزیو پولی» هم در تحقیق و توسعهٔ طراحی آن نقش داشته است. A5 همچنین اولین خودرویی است که به‌طور مشترک توسط خط تولید فولکس‌واگن-جک ساخته می‌شود.

A5 را شاید بتوان زیباترین سدان جک دانست. البته کپی‌برداری در ظاهر این سدان چینی قابل کتمان نیست تا جایی که در نگاه اول ممکن است یک کیا به نظر برسد. در بخش جلویی خودرو جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی تخت با خطوط عمودی و زه کرومی دورتادور آن دیده می‌شود که به چراغ‌های جلو متصل شده است. چراغ‌های عقب نیز باریک و متصل‌به‌هم هستند. چراغ‌های جلو و عقب خودرو هم از نوع LED هستند که موجب شده A5 جذاب‌تر به نظر برسد. این سدان جدید چینی 4,755 میلی‌متر طول، 1,820 میلی‌متر عرض و 1,495 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن 2,760 میلی‌متر است.

طراحی داخلی A5 اما ساده بوده و تریم دورنگ سفید و مشکی به همراه یک صفحه‌نمایش لمسی عمودی بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تنها نکات قابل‌توجه آن هستند. این نمایشگر بزرگ تقریباً تمامی دکمه‌های فیزیکی را حذف کرده است درحالی‌که صفحه آمپر خودرو هم از نوع تمام LED است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات A5 نیز می‌توان به استارت دکمه‌ای، ترمزدستی برقی، کنترل صوتی، کروز کنترل و… اشاره کرد.

جک برای سدان جدید خود تنها یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را در نظر گرفته که 150 اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک CVT خواهد بود. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در عقب مستقل چهار اتصالی است. ازآنجایی‌که A5 اولین سدانی است که به‌طور مشترک توسط جک و فولکس‌واگن تولید می‌شود، بدون شک انتظارات را افزایش می‌دهد و البته می‌تواند اعتماد بیشتری را به کیفیت خود جلب کند. این خودرو با قیمتی از 84,800 یوآن (11,860 دلار) تا 115,800 یوآن (16,200 دلار) از سه‌ماههٔ پایانی امسال راهی بازار چین می‌شود.

منبع خبر: