پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو:

 

چرا سود صنعت خودرو به جیب تولیدکنندگان داخلی نمی رود؟

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: هدف این است که به حداقل وابستگی در صنعت خودرو برسیم.  

مازیار بیگلو در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه فرآیند تولید خودرو پیچیده است، اظهار داشت: ۲۵ درصد از ارزبری یک خودرو بدنه است و سوال اینجاست که چرا این سود به جیب تولیدکنندگان داخلی نمی‌رود.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: خودکفایی سرمایه بر است و باید به سمت سرمایه گذاری‌های راهبردی برویم.

بیگلو با اشاره به لزوم رسیدن به حداقل وابستگی در صنعت خودرو، گفت: صنعت قطعه سازی، ویترین صنعت کشور است لذا هدف این است که به حداقل وابستگی در صنعت خودرو برسیم.

 

قطعه


برخی قطعات تولید داخل ندارند
سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این برنامه اظهار داشت: تصمیم باید بر اساس داشته‌ها باشد و بعد از برآورد راهبرد، دورنما باید ترسیم شود.وی افزود: مرحله نخست خودکفایی، ترسیم راهبرد و برآورد مزیت استبه گفته باستانی در حوزه خودرو، برخی از قطعات اصلاً تولید داخلی ندارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید راهبرد مشخص داشته باشیم؛ کشوری که موشک نقطه زن می‌سازد چرا نتواند خودروی خوب بسازد.
باستانی گفت: ما مزیت نسبی داریم و راهبرد ما باید بر محور صادرات قطعه باشد.


در بخشی از صنعت خودرو ضعف داریم
سیدرضا مفیدی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت نیز در گفت و گوی تلفنی، اظهار داشت: پویش ساخت داخل ادامه خواهد داشت و سهم قطعات خودرو در این پویش چشمگیر است.وی افزود: در بخش خودرو راهبرد مشخص داریم، اما در بخشی از صنعت خودرو دچار ضعف هستیم.

منبع خبر: