جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرهای گوناگون خودرویی

 

هیوندای اولین بخش خودروهای پرنده در جهان را به عنوان یک خودروساز افتتاح کرد

شرکتی مانند هیوندای کره جنوبی در سال‌های گذشته توانسته به‌قدری پیشرفت کند و نام خود را درزمینهٔ خودرویی در کنار دیگر رقیبان جهان بزرگ خود قرار دهد که اکنون به فکر ایجاد یک بخش کاملاً مجزا برای ساخت خودروهای پرنده افتاده است.  

بخش جدیدی که این شرکت کره‌ای آن را ایجاد کرده بانام «شهر سازی گسترده» شناخته‌شده که قرار است زیر نظردکتر جایوین شین (Dr.Jaiwon Shin) یعنی یکی از مدیرسان سابق بخش تحقیقات هوانوردی ناسا کار خود را انجام دهد.

دکتر شین که برای حدود 30 سال در بخش تحقیق و توسعه فناوری‌های مدرن و پیشرفته ناسا مشغول فعالیت بوده است، اکنون این به‌کارگیری از طرف هیوندای را برای خود، یک فرصت مناسب دانسته و از اینکه قرار است مدیریت استراتژی جدید این شرکت درزمینهٔ خودروهای پرنده را به عهده بگیرد، احساس رضایت‌مندی کرده است.

او همچنین گفته است که گروه او در این زیرشاخه جدید هیوندای قرار است، فن‌آوری‌های مرکزی و پایه مربوط به خودروهای پرنده را پیش ببرند. فن‌آوری و صنعت جذابی که بر اساس برآورد متخصصان این حوزه تا 20 سال دیگر ارزش این صنعت به چیزی حدود 1.5 تریلیون دلار آمریکا در سراسر دنیا خواهد رسید.

هدف هیوندای در این زمینه نیز مهیاکردن وسایل هوشمند و بدیع در این زمینه و ایجاد راه‌حل‌هایی برای حل مشکلاتی است که تاکنون پیش روی خودروهای پرنده وجود داشته‌اند. البته هنوز مشخص نیست که شرکت جدید هیوندای قرار است چه چیزی را و در چه زمانی، به تولید نهایی برساند.

درحالی‌که هیوندای اولین شرکت خودروسازی است که چنین بخش مجزایی را درون شرکت خود ثبت کرده است، دیگر شرکت‌های متخصص در این زمینه، از مدت‌ها قبل نیز به‌صورت گسترده بر روی این صنعت نوپا سرمایه‌گذاری کرده بودند. برای مثال، تویوتا ژاپن،375,000 را برای پروژه‌ای سرمایه‌گذاری کرده بود که تعدادی افراد مشغول ارتقای یک خودروی پرنده تک‌سرنشین بودند. گروهی که هدف خود را روشن کردن مشعل المپیک 2020 توکیو توسط شخص قرارگرفته در این خودروی پرنده مشخص کرده‌اند.

به‌علاوه، شرکت جیلی نیز که در حال حاضر مالک برندهای ولوو سوئد و لوتوس بریتانیا محسوب می‌شود، برند خودروهای پرنده بانام Terrafugia (ترافوگیا) را در سال 2017 خریداری کرده بود. شرکتی که تاکنون توانسته به‌صورت موفقیت‌آمیز، تعدادی نمونه اولیه از این وسایل پرنده را آزمایش کرده و بسازد.

حتی دراین‌بین و صنعت نوپای خودرو پرنده که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و متخصص در این حوزه را به تکاپو واداشته است، شرکت بزرگ ایرباس فرانسه نیز در حال کار، بر روی یک محفظه نگهداری مسافر که بتواند به یک کوادکوپتر بزرگ متصل شده و بر روی یک پلتفرم دارای چهارچرخ نیز روی زمین راه برود، است.

منبع خبر: