جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

ولوو XC40 Recharge تمام الکتریکی رونمایی شد

«ولوو XC40 Recharge» به عنوان نسخه تمام الکتریکی از کراس اوور کامپکت XC40 رونمایی شده است. این نخستین خودروی الکتریکی تیراژ بالای ولوو محسوب می شود.  

XC40 ریشارژ در چرخه WLTP قادر به طی مسافت ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود. دو موتور الکتریکی برای دو اکسل درنظر گرفته شده است که درمجموع ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با بهره گیری از سیستم شارژ سریع، بیش از ۸۰ درصد ظرفیت باتری ها در مدت زمان ۴۰ دقیقه بازیابی می شود.باتری این خودرو ۷۸ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که ۷۵ کیلووات ساعت آن در دسترس است. ظاهر کلی ولوو XC40 Recharge همانند مدل بنزینی است اما چند ویژگی منحصر به فرد ظاهر مدل تمام الکتریکی ولوو را متمایز می سازد. جلوپنجره خودرو به صورت بسته طراحی شده و بخش زیرین سپر، آینه ها و سقف خودرو با رنگ تیره نصب شده اند. رنگ سبز جدیدی نیز برای بدنه درنظر گرفته شده و اکنون در قسمت جلو هم فضای بار وجود دارد.


ولوو XC40 Recharge
در قسمت کابین، طراحی ولوو XC40 Recharge تا حد زیادی به مدل بنزینی شباهت دارد. با این تفاوت که در نسخه الکتریکی، از سیستم سرگرمی منطبق با اندروید استفاده شده است. بدین ترتیب، نمایشگر خودرو از Google Assistant، گوگل مپ و گوگل پلی پشتیبانی می کند. به روزرسانی های نرم افزاری نیز از طریق ابراطلاعاتی به خودرو منتقل می شود.
ولوو XC40 Recharge
XC40 Recharge، سردم دار خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی ولوو در آینده خواهد بود. ولوو قصد دارد در پنج سال آینده، پنج خودروی الکتریکی معرفی کند. بدین ترتیب، تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به نیمی از فروش جهانی ولوو به خودروهای الکتریکی اختصاص خواهد یافت.

منبع خبر: