جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

برنامه‌های مفصل هیوندای برای فروش محصولات الکتریکی

هیوندای برنامه‌های بزرگی برای الکتریکی سازی خودروهای خود داشته و به دنبال فروش سالانه‌ی 560 هزار دستگاه خودروی الکتریکی تا سال 2025 می‌باشد تا به این ترتیب بتواند به خوبی با رقبای سرسخت رقابت کند.  

این خودروساز کره‌ای اعلام کرده تا سال 2025 تعداد 16 خودروی الکتریکی را عرضه خواهد کرد. اگر هیوندای بیش از نیم میلیون خودروی الکتریکی را تا سال 2025 بفروشد شاهد افزایش فروش قابل‌توجه این دسته از خودروها در سراسر جهان خواهیم بود. رقبا هم رشد مشابهی را قول داده‌اند به گونه‌ای که فولکس‌واگن می‌خواهد 22 میلیون خودروی الکتریکی را در دهه‌ی آینده میلادی تولید کند و جنرال موتورز هم فروش سالانه‌ی 1 میلیون خودروی الکتریکی تا سال 2025 را هدف‌گذاری کرده است.


یکی از تحلیلگران دنیای خودرو گفته است:

این هدف جاه‌طلبانه‌ای نیست. اگر هیوندای نتواند ظرفیت تولید خودرو را سریعاً افزایش دهد هزینه‌های سنگین تولید خودروهای الکتریکی روی سوددهی‌اش تأثیر خواهد گذاشت.


سود خالص این خودروساز در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی با افزایش 59 درصدی به 365 میلیون دلار رسیده که کمتر از تخمین‌های 583 میلیون دلاری تحلیلگران می‌باشد. یکی از دلایل این موضوع صرف مبلغ 511 میلیون دلار به خاطر حل‌وفصل مشکلات مربوط به پیشرانه‌های معیوب این خودروساز در آمریکا و کره جنوبی می‌باشد.


هیوندای همچنین اعلام کرده فروش کلی آن در سه‌ماهه سوم امسال با افت 3 درصدی مواجه بوده که دلیل آن نیز افت فروش خودرو در کشورهای چین و آمریکا بوده است. این در حالی است که بازار آمریکا با افزایش فروش خودرو به‌منظور تقاضای شاسی بلندها روبرو بوده است. بااین‌وجود هیوندای انتظار دارد به لطف عرضه‌ی شاسی‌بلند جدید GV80 و افزایش تولید پالیسید با بهبود سوددهی خود در سه‌ماهه پایانی سال 2019 روبرو گردد.

منبع خبر: