جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

در پاسخ به ادعایی که مطرح شده ارگ جدید بم برای مردم آن منطقه توسعه و اشتغال به همراه نداشته است

اخیرا امام جمعه جیرفت و تعدادی از کانالهای خبری و فعالان جنوبی در خصوص فعالیت های اقتصادی موسسه مولی الموحدین سخنانی را مطرح کرده اند که حواشی زیادی داشته است. نواب کمالی فردی است که با نوشتن یادداشتی در کانالهای جنوبی ادعا کرده که ارگ جدید، آنچنان برای بمی ها در سالهایی که از زمان تاسیس گذشته توفیقی هم نداشته است. رحمت الله دریجانی یکی از فعالان رسانه ای بم پاسخی به نوشته وی داده است که در تصویر می خوانید.  
 شخصی  ادعا کرده مواردی را با تحقیق عنوان نموده و این عبارت که با "تحقیق می گویم" را بارها در نوشته خود تکرار نموده، تو گویی خود اعتمادی به نوشته اش نداشته و انگار برای باور کردن نوشته اش مخاطبش را به حضرت عباس(ع) قسم  می دهد او  از کیلومترها دورتر  مطالبی خلاف واقع در خصوص عدم اشتغالزایی صنایع خودروسازی کرمان واقع در مجموعه ارگ جدید بم ایراد نموده که قابل تامل است.
 
*وی گفته ؛ تعداد کارگرانی که در ارگ جدید بم مشغول به کار بوده اند بیش از ۳ تا ۵ هزار نفر نبوده  این گفته آنقدر به دور از واقعیت است که مرغ پخته را هم به خنده وا می دارد زیرا این تعداد کارگر قبل از  لغو برجام و وضع تحریمها  فقط در یکی از شرکتهای تولیدی مجموعه کرمان خودرو  مشغول بودند . اگر از ایشان بپرسید چند شرکت در  مجموعه اقتصادی ارگ جدید بم فعالیت دارد قطعا نمیداند، برای روشن شدن موضوع نام برخی از شرکت ها را می آوریم: کرمان موتور، مدیران خودرو، ریگان خودرو، بم خودرو، قوای محرکه، صنایع بسته بندی خرما، شرکت ساخت مودم و... این در حالی است که  قبل از برجام فقط و فقط شرکت کرمان موتور بیش از ۶ هزار نیروی کارگری را در خود مشغول نموده بود که در شرایط فعلی و پس از لغو برجام  به ۵ هزار نفر تقلیل یافته اند، مجموع نیروی کار همه شرکتهای مجموعه قبل از لغو برجام نزدیک به ۱۱ هزار نفر می رسید. در اینکه تعلیق های کارگری در این مجموعه بزرگ رخ داده حرفی نیست و دلیل آن را کسی نیست که نداند. در تلاطمات ارزی بخشی از نیروهای کارگری بخاطر تقلیل یافتن خطوط مدیران خودرو بواسطه عدم تامین قطعات تعلیق شدند و نه تعدیل ، در کرمان موتور هم تعلیق بسیار اندکی در یکماه گذشته صورت گرفت که اکنون نوید بازگشت آنها  به کارشان داده شده و باید به مدیران مجموعه صنایع خودرو سازی کرمان دست مریزاد گفت زیرا مدیران این مجموعه در سخت ترین شرایط ناشی از تحریم های اعمال شده بر کشور، با مدیریت صحیح و بی حاشیه شان این شرکت ها و بخش بیشتری از نیروی کارشان را حفظ نمودند.
*بخش دیگری از نوشته وی در این مورد است که هنوز کسی از کارشناسان بومی مجموعه به سطوح میانی مدیریتی در این مجموعه نرسیده اند اولا این نوع نگرش اشتباه است مگر بین یک استان کرمانی و یا اصفهانی و یا ... در این مملکت باید فرق گذاشت؟ ما همه بومی ایران بزرگ هستیم ثانیا همین فردا آنجناب تشریف بیاورند و بازدید و سئوال نمایند مسئولیت خیلی از بخشهای اداری و خط تولید در اختیار متخصصین بمی و هم استانی است، این گفته کاملا اشتباه و به دور از واقعیت است. گمان می رود جناب ن.ک عادتشان این هست به شنیده ها استناد کنند.
 
*او در بخشی از گفته هایش اینگونه به تخریب ادامه می دهد: "نگاه سرمایه اندوزانه مدیران کارگزارانی در تعارض با سیاست های اقتصاد مقاومتی است چون کالاهای بنجل مونتاژ میشود" این هم از آن جمله های ناب روزگار است! ایشان اگر فقط این سوال را از خودشان می پرسیدند در شرایطی که همه کشورهای دنیا ارتباط اقتصادی شان با ایران را قطع نموده اند و ما در بی سابقه ترین تحریم های طول تاریخ قرار داریم آیا همان اندک دریچه ای که برای ورود برخی قطعات بوده را نیز باید ببندیم؟ انگار این جناب نمیدانند در همین شرکت قوای محرکه ما چیزی به اسم مونتاژ نداریم و هر چه تولید می شود تولیدی صد در صد داخلی است؟ ضمنا مدیران صنایع خودروسازی کرمان همواره سعی نموده اند به دور از زد و بندهای سیاسی و وابستگی به هر حزب و گروهی کاملا فنی و تخصصی کار مجموعه را جلو ببرند و حتی اندکی نگاه و یا وابستگی سیاسی ندارند. جناب ن.ک! آیا رواست بزرگترین تولید کننده خودروسازی غیر دولتی کشور را با عباراتی چون نگاه فلان حزبی و... به حواشی ببرید؟ شما می دانید  به حاشیه کشاندن چنین مجموعه ای حتی با گفتن همین عبارات جنابعالی که البته چندان تاثیری در روند کاری اش ندارد حق الناس محسوب میشود این کار شما یعنی دلسرد کردن مدیرانی که تمام هم و غمشان نگه داشتن کارگرانی است که تمام امیدشان برای اشتغال همین مجموعه کرمان خودرو است. 
 
* دو قسمت پایانی متن وی ارتباطی با مجموعه کرمان خودرو ندارد اما  به مردم جنوب استان  عرض کنم: اگر کارآفرینی چون مرعشی  به جنوب کرمان ورود کرده و قرار است پروژه ای اقتصادی را راه اندازی  کند مطمئن باشید فقر و عقب افتادگی ناشی از نگاه بدبینانه صاحب تریبونها و قلم بدستان تخریب گری که اکنون مقابل سید حسین مرعشی ایستاده اند از آنجا رفته و آن منطقه شاهد تحول عظیمی خواهد گشت. در شرق استان کرمان نگاه توسعه گرای وی بیابانی بی آب و علف را تبدیل به یکی از بزرگترین مجموعه های اقتصادی کشور  نمود.  با اطمینان میگویم ذره ای اندوخته ازین مجموعه اقتصادی در اختیار حسین مرعشی نیست.
 
 
 
 
منبع خبر: