جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

تاتاموتور برای پیدا کردن شریک به جیلی و BMW نزدیک می شود

تاتاموتورز، مالک گروه خودروسازی جگوار لندروور در جهت پیدا کردن شریکی تجاری برای جگوارلندروور، به دو کمپانی خودروسازی جیلی و ب ام و نزدیک شده است.  

منابعی نزدیک به کمپانی خودروسازیتاتاموتورز هند اعلام کرده اند که این خودروساز بزرگ هندی به دنبال یک شریک تجاری بزرگ برای جگوارلندروور بوده و در قدم های اول خود به خودروسازانی همچون "جیلی" و "بی ام و" نزدیک شده است، هرچند هنوز کمپانی خودروسازی تاتاموتورز می تواند به خودروسازان بیشتری نزدیک شود تا بهترین گزینه را برای شراکت با جگوار لندروور انتخاب کند.

جیلی به عنوان یکی ازگزینه های کمپانی خودروسازی تاتا موتور برای شراکت با جگوارلندروور، می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن در صنعت خودروسازی باشد و در صورت شکل گرفتن همکاری آن با جیلی، جگوارلندروور می تواند به بزرگ ترین بازار اتومبیل جهان دسترسی بیشتری پیدا کند و این درحالیست که سال گذشته میزان فروش کمپانی خودروسازی جگوارلندروور نزدیک به 50 درصد سقوط کرده است و این فرصت می تواند بار دیگر به کمپانی جگوارلندروور برای رسیدن به میزان فروش بسیار بالاتری کمک کند.

 



از طرفی دیگر کمپانی خودروسازی جگوارلندروور پیش از این در زمینه توسعه موتورهای محرک و همچنین فناوری سیستم های محرک الکتریکی با کمپانی خودروسازی "بی ام و" رابطه داشته است. بنابراین تعمیق روابط آنان بسیار ساده تر به نظر می رسد، هرچند در ماه اوت امسال مدیرعامل کمپانی خودروسازی "بی ام و" هرگونه سرمایه گذاری و خرید سهام جگوارلندروور را به بهانه همکاری با این خودروساز بریتانیایی رد کرده است.

در حال حاضر هیچکس نمی داند که دو خودروساز جیلی و بی ام و چطور به پیشنهاد تاتا پاسخ می دهند و شرکت خودروسازی جیلی هم هرگونه مذاکراتی با جگوارلندروور و یا کمپانی خودروسازی تاتاموتورز را رد کرده است، درحالی که تاتاموتورز و یا شرکت خودروسازی "بی ام و" اخیرا در رابطه با این موضوع اظهارنظری نکرده اند.

شاید بزرگ ترین مانع برای شراکت با جگوارلندروور برای هر خودروسازی که بخواهد با آن همکاری کند، مشکلات اقتصادی این خودروساز بریتانیایی باشد، درحالی که پیش از این کمپانی خودروسازی تاتا موتورز با تزریق سرمایه سعی به کاهش مشکلات آن داشته است. از طرفی دیگر فعالیت جگوارلندروور در کشور چین به دلیل شبکه نمایندگی ضعیف و همچنین کیفیت وسایل نقلیه عرضه شده در این کشور، با مشکلاتی همراه بوده است و این موضوع می تواند بر روی ادامه فعالیت آن در کشور چین تاثیر منفی زیادی بگذارد.



از طرفی دیگر کمپانی خودروسازی جگوارلندروور پیش از این در زمینه توسعه موتورهای محرک و همچنین فناوری سیستم های محرک الکتریکی با کمپانی خودروسازی "بی ام و" رابطه داشته است. بنابراین تعمیق روابط آنان بسیار ساده تر به نظر می رسد، هرچند در ماه اوت امسال مدیرعامل کمپانی خودروسازی "بی ام و" هرگونه سرمایه گذاری و خرید سهام جگوارلندروور را به بهانه همکاری با این خودروساز بریتانیایی رد کرده است.

در حال حاضر هیچکس نمی داند که دو خودروساز جیلی و بی ام و چطور به پیشنهاد تاتا پاسخ می دهند و شرکت خودروسازی جیلی هم هرگونه مذاکراتی با جگوارلندروور و یا کمپانی خودروسازی تاتاموتورز را رد کرده است، درحالی که تاتاموتورز و یا شرکت خودروسازی "بی ام و" اخیرا در رابطه با این موضوع اظهارنظری نکرده اند.

شاید بزرگ ترین مانع برای شراکت با جگوارلندروور برای هر خودروسازی که بخواهد با آن همکاری کند، مشکلات اقتصادی این خودروساز بریتانیایی باشد، درحالی که پیش از این کمپانی خودروسازی تاتا موتورز با تزریق سرمایه سعی به کاهش مشکلات آن داشته است. از طرفی دیگر فعالیت جگوارلندروور در کشور چین به دلیل شبکه نمایندگی ضعیف و همچنین کیفیت وسایل نقلیه عرضه شده در این کشور، با مشکلاتی همراه بوده است و این موضوع می تواند بر روی ادامه فعالیت آن در کشور چین تاثیر منفی زیادی بگذارد.

منبع خبر: