جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

کرمان موتور اعلام کرد.

 

جدیدترین شرایط پیش فروش محصولات کرمان موتور ویژه آذر 98

با گرانی‌های اخیری که در بازار خودروهای داخلی و خارجی مواجه بودیم، عملا دسترسی بسیاری از مردم برای خرید خودرو کاهش پیدا کرده و در این بین شرکت‌های تولیدکننده داخلی به منظور تنظیم بازار و افزایش قدرت خریداران وارد عمل شده‌اند. کرمان موتور نیز که از جمله فعالان عرضه شرایط فروش متنوع در ماه‌های اخیر بوده، در اطلاعیه‌ای از جدیدترین شرایط پیش قطعی و غیرقطعی محصولاتش خبر داد.  

این شرکت به طور معمول در کلیه فروش‌های خود از نرخ سود انصراف برای مشتریان استفاده می‌کند و سود مشارکت مناسبی نیز برای ایشان در نظر می‌گیرد. از دیگر مواردی که می‌توان در مورد شرایط فروش کرمان موتور مطرح کرد، مساله تسهیلاتی است که این شرکت به مشتریان عرضه می‌کند. این تهسیلات در غالب موارد بدون بهره بوده و مشتریان از تسهیلات بلندمدت بدون بهره، بهره‌مند می‌شوندجریمه تاخیر در تحویل این خودروها 1 درصد ماهانه تعیین شده است. این عدد در حال حاضر جزو ارقام بالای پرداختی یک خودروساز برای جریمه تاخیر است. البته گفتنی است که در بعضی از شرایط فروش این شرکت رقم 2 درصد نیز برای این قسمت در نظر گرفته می‌شود.                                                                       دیگر جزئیات و قوانین طرح‌های فروش و پیش فروش مختلف این شرکت به شرح زیر است:

  • موعد تحویل خودروهای ثبت نامی برای هر خودرو متفاوت بوده و بایستی به این موضوع توجه ویژه گردد. به طور معمول بسیاری از خودروهای فروشی این شرکت با موعد تحویل 30 تا 60 روز کاری به مشتریان عرضه می‌شود. همچنین بایستی به روز کاری اشاره شده در شرایط فروش توجه شود چرا که بدیهی است روزهای تعطیل در این محاسبه، لحاظ نمی‌گردد.
  • مبلغ مربوط به اقساط خودروها به صورت چک‌های 1و 3 ماهه از مشتریان دریافت می‌گردد. به همین دلیل پراخت چک‌های بالاتر از 3 ماه امکان پذیر نخواهد بود.
  • بدیهی است که چک‌های دریافتی صرفا از چک‌های طرح صیاد خواهد بود. چک‌های طرح قدیم و یا با مشکل برگشتی در ماه‌های گذشته مورد قبول شرکت واقع نخواهد شد.
  • بیمه بدنه برای کلیه خودروهای دارای تسهیلات الزامی بوده و کرمان موتور بدون ارائه این بیمه نامه خودرو را تحویل نخواهد داد. بدیهی است که هزینه‌های مربوط به این قانون از مشتری دریافت خواهد شد.
  • هزینه‌های مربوط به شماره گذاری بر عهده مشتریان خواهد بود. این بدین معنی است که در صورت هر گونه تغییر در هزینه‌های قانونی، کرمان موتور مسئولیتی نداشته و مشتری موظف به پرداخت هزینه‌هاست.
  • تمام هزینه‌های قانونی این شرایط فروش بر اساس تعرفه‌های موجود محاسبه شده و طبیعی است در صورت تغییر هزینه‌های مربوطه در زمان تحویل، هزینه اضافی از مشتریان دریافت می‌گردد.
  • سند خودروها در رهن کرمان موتور خواهد بود و پس از اتمام اقساط از رهن خارج خواهد شد. این برای خودروهای دارای تسهیلات الزامی بوده و فروش بدون ترهین خودرو امکان‌پذیر نخواهد بود.
  • مدل تحویلی خودروها طبق سال مندرج در شرایط فروش خواهد بود. به همین دلیل بایستی به مدل اشاره شده در شرایط فروش توجه شود تا در زمان تحویل مشکلی بوجود نیاید.
  • بدیهی است با توجه به محدودیت این شرکت در واگذاری خودروها، مبادی ثبت نام به محض تکمیل ظرفیت بسته خواهد شد. به همین دلیل در صورت تمایل به خرید بایستی هر چه سریعتر مراحل ثبت نام را تکمیل کرده و پیش پرداخت یا کل مبلغ موردنیاز را نقدا به حساب این شرکت واریز نمایید. در غیر این‌صورت مسئولیت اتمام موجودی و یا عدم امکان ثبت سفارش بر عهده مشتری خواهد بود.
  • مشتریان خرید از کرمان موتور باید توجه کنند که در چه نوع طرحی در حال ثبت سفارش هستند. به معنای دیگر اینکه تنوع طرح‌های کرمان موتور به گونه ایست که بعضا با عدم دقت مشتری، مشکلات بعدی را به همراه دارد. به طور مثال تلقی ازطرح مشارکت در تولید و پیش فروش از جمله سوء اشتباهات  مشتریان بوده واین دو طرح تفاوت‌های ماهوی باهم دارند.
  • همچنین قیمت خودرو در طرح‌های پیش فروش و مشارکت در تولید به طور معمول غیرقطعی بوده و قیمت خودرو در زمان صدور دعوتنامه مشخص می‌شود و مشتری باید نسبت به تکمیل وجه اقدام نماید.

 

منبع خبر: