شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

استفاده حرفه ای از لوگوی برند

لوگو هر برند کمک شایانی به شناسایی آن از سوی مشتریان می کند. امروزه بسیاری از برندهای مشهور براساس لوگوی جذاب شان مورد شناسایی مشتریان قرار می گیرند. حافظه دیداری ما بسیار بهتر از سایر بخش ها کار می کند. به همین خاطر اغلب مردم چهره دیگران را بهتر از نام شان در ذهن ثبت می کنند. کارآفرینان نیز با استفاده از همین نکته اقدام به طراحی جلوه های بصری جذاب برای برندشان می کنند. به این ترتیب تعامل میان برند و مشتریان بهتر شکل می گیرد. بی تردید تمام برندها در کسب و کارهای مختلف دارای لوگو هستند. این امر ضرورت تلاش هر برند برای ایجاد جلوه بصری منحصر به فرد را افزایش می دهد. فقط در این صورت امکان ایجاد تمایز میان برندمان با رقبا فراهم خواهد شد. در این مقاله علاوه بر بررسی شیوه های طراحی لوگو جذاب به بخش های مهمی که لوگو باید در آن قرار گیرد، اشاره خواهیم کرد.  

وب سایت و وبلاگ رسمی برند

امروزه هر برند دارای سایت و وبلاگ رسمی است. کاربران برای شناسایی سایت و وبلاگ رسمی یک برند همیشه به لوگوی آن دقت می کنند. به همین خاطر ما باید از لوگو رسمی برندمان به عنوان جلوه بصری اصلی سایت و وبلاگ استفاده کنیم. نکته مهم در اینجا توجه به جایگذاری مناسب لوگوی برندمان در سایت است. متاسفانه برخی از برندها لوگوی شان را به صورت مناسب با سایت هماهنگ نمی کنند. به همین خاطر کاربران تجربه مناسبی از سایت آنها پیدا نخواهند کرد. لوگو یک برند در سایت رسمی درست به اندازه شعار اصلی و بخش بیوگرافی دارای اهمیت است بنابراین باید به آن توجه ویژه ای داشت.

 لوگو قلب تپنده برند شماست

کارت های کسب و کار

استفاده از کارت های کسب و کار برای معرفی برندمان به دیگران راهکار قدیمی اما تاثیرگذاری محسوب می شود. امروزه هنوز هم بسیاری از مردم به قدرت کارت های کسب و کار ایمان دارند. این المان بخش مهمی از فرآیند روابط عومی برندها را تشکیل می دهد. به اشتراک گذاری کانال های ارتباطی برندمان با مخاطب هدف از طریق کارت های کسب و کار ایده مناسبی محسوب می شود. شاید در نگاه نخست در دنیای دیجیتال دیگر جایی برای چنین الگوی قدیمی نباشد، اما نباید قدرت تکنیک های سنتی را دست کم بگیریم.

بنر و تابلوهای برند

لوگوی هر برند شامل طیف مشخص از رنگ هاست. این رنگ ها باید در تمام فرآیندهای تبلیغاتی و بازاریابی مورد توجه قرار گیرد. برندهای بزرگ توانایی بالایی در زمینه تبدیل رنگ های اصلی لوگوی شان به المان های اصلی کمپین های شان دارند. امروزه تبلیغات در دنیای کسب و کار تا حد زیادی شامل استفاده از بنرها و تابلوهای مختلف است بنابراین تلاش برای انتقال رنگ های اصلی لوگوی برندمان به حوزه تبلیغات کاملا کاربردی خواهد بود.

امروزه بسیاری از بنر و تابلوهای تبلیغاتی مربوط به برندها با ارزیابی ترکیب رنگ شان قابل تشخیص است. به عنوان مثال، تمام تبلیغات برند مک دونالد همراه با طیف رنگ قرمز و زرد است. این امر موجب شناسایی سریع کمپین های مربوط به این برند از سوی مشتریان می شود.

اعتبار برند

لوگوی مناسب تاثیر انکارناپذیری بر روی اعتبار یک برند دارد. طراحی لوگوی مناسب به طور کلی در محدوده برندسازی قرار دارد. بهترین نمونه در زمینه طراحی حرفه ای لوگو مربوط به برند KFC است. این برند به خوبی با استفاده از رنگ قرمز و چهره موسس اصلی اش موفق به طراحی لوگو جذاب شده است. بسیاری از برندها در فرآیند ایجاد لوگو به سراغ طرح های پیچیده و عجیب می روند. توصیه اصلی من در این بخش استفاده از طرح های ساده و هماهنگ با ماهیت کسب و کارمان است.

خودروهای معلق به برند

برخی از کسب و کارها بنا بر ماهیت شان دارای خودروهای مختلف هستند. این خودروها گاهی برای حمل وسایل یا محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. ایده مناسب در این بخش درج لوگوی برندمان بر روی خودروهای موردنظر است. به این ترتیب خودروهای برندمان مانند یک بیلبورد تبلیغاتی سیار عمل خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها، به ویژه در صنعت خرده فروشی، از این تکنیک استفاده می کنند بنابراین باید آن را مدنظر برند خودمان نیز قرار دهیم.

امضای ایمیل ها

هر ایمیلی که به طور رسمی از سوی برند ما ارسال می شود، باید دارای امضای مشخصی باشد. این کار اعتبار و شخصیت قابل توجهی به برند ما خواهد داد. متاسفانه امروزه کمتر برندی به نکات حرفه ای بازاریابی ایمیلی توجه دارد. این امر موجب کاهش قابل ملاحظه تاثیرگذاری این الگو در مقایسه با سایر شیوه ها شده است. بخش خبرنامه برندهای بزرگ با توجه به همین تکنیک ساماندهی می شود. در حوزه برندسازی توجه به همین نکته های ریز تفاوت هایی را رقم می زند. استفاده از لوگوی برندمان به عنوان امضا ایده جذابی به نظر می رسد. به این ترتیب هر فردی با دریافت ایمیل از سوی ما به راحتی لوگوی مان را نیز مشاهده خواهد کرد.

منبع خبر: