شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

«پینین فارنا» کلاهی با سیستم خنک کاری آبی طراحی کرد!

اگر چه این کلاه برای مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده است، اما الهام گرفتن از آن برای ساخت کلاهی برای موتورسیکلت سواران می تواند حائز اهمیت باشد.  

 بدون شک تجربه موتورسواری در فصل تابستان را داشته اید و اگر برای ایمنی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، کلاه ایمنی هم بر سر گذاشته باشید، طبیعتا گرمای بیش از حد داخل آن را هنگام توقف و یا گیر کردن در ترافیک تجربه کرده اید. در این خصوص شرکت های زیادی ایده های خود را برای رفع این مشکل مطرح کرده اند و بسیاری از آنان سیستم های خنک کننده در کلاه ایمنی برای از بین بردن گرمای آن استفاده کرده و در دسترس مشتریان خود قرار داده اند، هرچند هزینه آنان شاید با ارزش یک موتورسیکلت کامل برابری کند.

حال در این بین استودیو طراحی "پینین فارنا" با همکاری شرکت "ROUX Helmets" که خود یکی از تولید کنندگان بزرگ کلاه ایمنی به شمار می رود، اقدام به طراحی یک سیستم خنک کاری مبتنی بر آب برای کلاه ایمنی کرده است که متفاوت از هر ایده دیگری تا به امروز خواهد بود، هرچند این کلاه در حال حاضر برای مسابقات اتومبیلرانی طراحی شده است و در نمایشگاه دستاوردهای مسابقات اتومبیلرانی به نمایش گذاشته شد، ولی می توان امیدوار بود که راهی متفاوت برای طراحی و ساخت سیستم های خنک کاری برای کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران هم پیدا شود.

قابل توجه ترین ویژگی این کلاه ایمنی، نگه داشتن آب خنک در اطراف سر شماست و به جریان انداختن آن توسط ورودی و خروجی تعبیه شده در اطراف کلاه ایمنی. در داخل اتومبیل های مسابقه ای هوا کاملا داغ می شود و کلاه ایمنی با سیستم خنک کننده می تواند دمای مطلوبی را در داخل کلاه ایمنی فراهم کند، بویژه در فصل تابستان که دما در داخل ماشین های مسابقه ای به بالاترین حد خود می رسد و نیاز است که کلاه ایمنی رانندگان مجهز به سیستم تهویه و خنک کاری باشد.

 

منبع خبر: