شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

خودروی اسپرت موتور وسط جدید هیوندای با نیرومحرکه برقی ریماک ارائه می شود

شاید هیوندای و خودروهای عملکرد بالا در کنار هم موضوع رایجی نباشند اما از زمانی که این خودروساز Albert Biermann، مدیر بخش M بی ام و را استخدام کرده، اقداماتی قابل توجه داشته و تصمیم دارد برنامه های بزرگ تری را نیز پیش ببرد.  

شاید هیوندای و خودروهای عملکرد بالا در کنار هم موضوع رایجی نباشند اما از زمانی که این خودروساز Albert Biermann، مدیر بخش M بی ام و را استخدام کرده، اقداماتی قابل توجه داشته و تصمیم دارد برنامه های بزرگ تری را نیز پیش ببرد.

به گزارش خبرخودرو، هیوندای از سال 2014 در حال ساخت نسخه های مختلف از یک خودروی عملکرد بالای موتور وسط بوده که احتمالا به یک مدل کاملا جدید منتهی می شود که می تواند با پورشه کاین رقابت کند. بر اساس اخبار جدید گفته می شود که این مدل جدید با نوعی برقی سازی گرفته شده از ریماک عرضه خواهد شد.

خودروی اسپرت موتور وسط جدید هیوندای با نیرومحرکه برقی ریماک ارائه می شود

در ماه می سال گذشته گروه هیوندای سرمایه گذاری قابل توجه 80 میلیون یورویی در ریماک انجام داد. هیوندای 64 میلیون دلار از این سرمایه گذاری و باقی آن را کیا پرداخت کرد. این دو خودروساز وارد یک همکاری فنی برای ساخت خودروهای برقی عملکرد بالا شدند. یکی از این مدل ها می تواند خودروی اسپرت موتور وسط هیوندای باشد. سرمایه گذاری هیوندای در ریماک غیرعادی نیست. پورشه نیز در سال 2018 ده درصد از سهام این ابرخودروساز برقی را خرید.

مشخص نیست که خودروی موتور وسط هیوندای به تولید می رسد یا خیر. در ماه نوامبر سال گذشته گزارش شد که هیوندای تولید این مدل را تایید کرده است. اگر این خودرو به تولید برسد فاقد عناصر ایرودینامیک دیوانه کننده خواهد بود در حالی که باقی عناصر طراحی آن برای یک مدل تولیدی، ساده تر می شوند.

اگر این خودرو به تولید برسد می تواند از یک موتور برقی از ریماک بهره ببرد. گفته می شود در حالی که نمونه اولیه RM19 از یک موتور توربوشارژ 2.0 لیتری متصل به گیربکس شش سرعته بهره می برد، مدل تولیدی آن به موتور 2.0 لیتری توربوی متصل به موتور برقی ریماک مجهز خواهد شد. این نیرومحرکه با گیربکس اتوماتیک دو کلاه هشت سرعته همراه می شود تا نیرو را به چهار چرخ منتقل کند.

 

 

 

منبع خبر: