شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

3 نیاز ضروری کارمندان که کمتر به آن توجه شده است

بسیاری از مدیران تصور می کنند که پرداخت به موقع حقوق کارمندان، تنها خواسته محسوب شده و سایر موارد بی معناست، با این حال لازم است تا توجه داشته باشید که پرداخت حقوق، حق مسلم کارمندان بوده و این امر یک ویژگی محسوب نمی شود. با این حال اگر خواهان کارمندانی هستید که تنها به خاطر مسائل مالی با شما همکاری نکنند، ضروری است تا نگاهی فراتر از این مسائل را داشته باشید.  

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر با توجه به وجود برندهای متعدد کارمندان شما همواره گزینه های دیگری را نیز خواهند داشت.

همچنین جهان امروز به مانند 100 سال گذشته نبوده و نمی توان با شیوه های قدیمی با کارمندان رفتار کرد. در نهایت رفتار ایده آل شما و توجه به مسائل کوچک، مزیت های شما در برابر سایر مدیران خواهد بود. بدون شک این امر که قادر باشید تا انگیزه تیم خود را حفظ و ارتقا دهید، از جمله مهارت های مدیریتی شما محسوب خواهد شد. در همین راستا اگر خواهان تبدیل شدن به مدیری بهتر هستید، این سه توصیه می تواند معجزه آسا باشد.

1-کمک به ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی

اگرچه ممکن است تصور کنید که ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی امری شخصی محسوب می شود، با این حال نتایج آمارها حاکی از آن است که بیش از نیمی از کارمندان در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند. به همین خاطر مشاوره و کمک های شما به عنوان فردی باتجربه، می تواند کاملا گره گشا باشد. فراموش نکنید که ضعف در این زمینه باعث می شود تا کارمندان ابدا نتوانند بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند. در نهایت به هر میزانی که به کارمندان خود بیشتر کمک کنید، بدون شک به فردی محبوب تر تبدیل خواهید شد. در نهایت با این اقدام شما به شناخت بیشتر از کارمندان خود دست پیدا خواهید کرد که مدیریت آنها را با سهولت بیشتری همراه می سازد. برای مثال ممکن است یکی از کارمندان به علت فاصله دور منزل خود، نیاز به خروج سریع تر از شرکت داشته باشد. تحت این شرایط ابدا مشکلی ندارد که در قوانین خود انعطاف های لازم را داشته باشید.

2-پیگیری اقدامات و تلاش برای ایجاد ارتباطی دوستانه

این امر که کارمندان شما را پیگیر اقدامات خود احساس کنند، بدون شک برای آنها ارزشمند خواهد بود. درواقع این امر بیانگر اهمیت داشتن آنها در شرکت بوده و باعث می شود تا انگیزه بالاتری را برای ارائه کیفیت بالاتر داشته باشند. به همین خاطر ضروری است تا همواره به نحوی رفتار کنید که بیانگر توجه شما نسبت به آنها باشد. در این رابطه هر زمان که نیاز است، با افراد جلسات خصوصی داشته باشید تا فرصتی برای مطرح کردن مشکلات و برنامه ریزی بهتر برای آینده وجود داشته باشد. همچنین کارمندان تمایل دارند تا ارتباط آنها با مدیر شرکت کاملا دوستانه باشد. این امر در حالی است که بسیاری از مدیران تصور می کنند که باید کاملا مقرراتی و سرد رفتار کنند، با این حال هیچ دلیل قانع کننده ای در این رابطه وجود نداشته و نباید فراموش کنید که پس از خانه، افراد بیشترین زمان را در محیط شرکت سپری خواهند کرد. به همین خاطر ضروری است تا احساس راحتی لازم را داشته باشند. در غیر این صورت در معرض انواع استرس های مخرب و بی دلیل قرار خواهند گرفت. در نهایت این اقدام باعث خواهد شد تا افراد نسبت به شما، محیط شرکت و کار خود نوعی وابستگی پیدا کنند که این امر مفهومی جدید در علم مدیریت به نام خانواده را مطرح خواهد کرد. درواقع تنها تحت این شرایط می توان بالاترین حد وفاداری و تلاش را مشاهده کرد.

3-تجربیاتی جدید خلق کنید

هیچ چیز بدتر از آن نخواهد بود که کارمندان خود را درگیر روزمرگی تصور کنند. به همین خاطر ضروری است تا برای آنها به نحوی برنامه ریزی کنید که امکان یادگیری و کسب تجربیات جدید وجود داشته باشد. درواقع این امر که شغل افراد سبب ارتقای سطح آنها نیز شود، بدون شک بسیار مهم بوده و این نکته را فراموش نکنید که تنها درصد کمی از افراد تمایل دارند که تا آخر عمر در جایگاه فعلی خود باقی بمانند. به همین خاطر درست به مانند خودتان که هر ساله در تلاش برای کسب دستاوردهای بیشتر و جدیدتر هستید، لازم است تا این نیاز را برای کارمندان خود نیز محترم شمارید.

در نهایت توصیه می شود که با کارمندان خود به نحوی رفتار کنید که در زمان کارمندی به آن شیوه تمایل داشته اید. این امر یک راهکار کلی و معجزه آسا در رابطه با هر موضوعی محسوب می شود. درواقع نیروی انسای بزرگ ترین دارایی شما محسوب شده و شایسته است تا توجه ویژه ای را به آن داشته باشید.

 
منبع خبر: