چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

معرفی رسمی هیوندای سوناتا هیبرید 2020

هیوندای سوناتا هیبرید 2020 سال پیش در کشور کره جنوبی معرفی شده بود اما این خودروساز از فرصت برگزاری نمایشگاه شیکاگو برای رونمایی سدان جدید خود در آمریکای شمالی استفاده کرده است. این خودرو از بهار سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.  

سوناتا هیبرید 2020 با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری که قدرت 150 اسبی و گشتاور 189 نیوتون متری دارد عرضه می‌شود. کمک حال پیشرانه درون‌سوز این خودرو واحدی الکتریکی با خروجی 51 اسبی و گشتاور 205 نیوتون متری است. در کل قدرت خودرو به 192 اسب بخار رسیده و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به چرخ ها منتقل می‌کند. گیربکس یاد شده از سیستم کنترل شیفت فعال هیوندای سود می‌برد که با پیشرانه الکتریکی، درون‌سوز و خود گیربکس کار می‌کند تا زمان تعویض دنده را تا 30 درصد کاهش دهد.

هیوندای می‌گوید این خودرو در هر صد کیلومتر مصرف سوخت 4.7/4.3/4.5 لیتری در شهر/بزرگراه/ترکیبی خواهد داشت. همچنین سوناتا هیبریدی جدید شعاع حرکتی 1104 کیلومتری را در دسترس راننده خواهد گذاشت. البته مصرف سوخت مدل‌های SEL و لیمیتد اندکی بیشتر است.

این خودرو به منظور بهبود هرچه بیشتر برد حرکتی از سقفی خورشیدی برخوردار است که باتری‌ها را شارژ می‌کند. هیوندای می‌گوید این تکنولوژی پس از 6 ساعت شارژ می‌تواند چند کیلومتری بر برد خودرو بیفزاید. این شرکت می‌گوید تکنولوژی یاد شده در طول سال می‌تواند تا 1127 کیلومتر بیشتر بر برد خودرو اضافه کند.

سوناتا هیبرید کاملاً شبیه نسخه استاندارد خود بوده اما عناصری در بدنه برای بهبود آئرودینامیک بکار رفته‌اند. از جمله این موارد می‌توان به فلاپ های فعال جلوپنجره، منحرف‌کننده باد در گلگیرهای جلو و عقب و پانل‌های پوشاننده زیر خودرو اشاره کرد. پره‌های رینگ‌ها نیز طراحی خاصی دارند تا در برابر جریان هوا عملکرد بهتری داشته باشند.

داخل کابین سوناتا هیبرید شاهد صفحه‌نمایش 8 اینچی استاندارد خواهید بود. خریداران می‌توانند صفحه‌نمایش 10.25 اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی را سفارش دهند. از جمله سیستم‌های کمک‌راننده استاندارد این سدان کره‌ای نیز می‌توان به دستیار پیشگیری از برخورد، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل هوشمند و… اشاره کرد.

 

 

منبع خبر: