پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

رنو مگان 2020 چه ویژگی‌هایی دارد و چه تغییرات جدیدی به خود دیده است؟

شرکت رنو برای تمامی نسخه‌های خودروی مگان خود، به‌روزرسانی‌هایی را در مدل 2020، در نظر گرفته است. برای مثال، یکی از همین به‌روزرسانی‌ها برای این خودرو، عرضه کردن نسخه پلاگین-هیبرید بوده که برای اولین بار توسط این خودروساز فرانسوی برای مگان، ایجادشده است  

این خودروی تازه‌وارد که بانام مگان E-Tech 2020 شناخته می‌شود، توانایی این را دارد که قدرت موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی‌اش را با دو موتوربرقی، ترکیب کرده و درنهایت نیز قدرت نهایی 158 اسب بخار را به زیر پای راننده خود منتقل کند. این قدرت تولیدی، از طریق یک جعبه‌دنده بدون کلاچ چند حالته که یک سیستم بدیع و جدید از طرف رنو به‌حساب می‌آید، منتقل خواهد شد.

در این خودرو، رنو از بسته باتری‌های 9.8 کیلووات ساعتی استفاده کرده که به خودرو اجازه می‌دهند تا بتواند با موتوربرقی تا مسافت 50 کیلومتر را طی کرده و به‌سرعت 135 کیلومتر بر ساعت نیز برسد. نکته جالب در مورد خودروهای برقی، درست مخالف بودن مصرف آن‌ها با خودروهای بنزینی است. به‌طوری‌که این مگان تازه‌وارد، می‌تواند در مسیرهای درون‌شهری، با شارژ باتری‌هایش،65 کیلومتر را طی کند. همچنین با توجه به گفته‌های رنو مبنی بر انتشار تنها 40 گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر، هنوز سازمان WLTP به‌صورت رسمی، چیزی در این رابطه اعلام نکرده است.

این مدل، دارای سه حالت رانندگی متفاوت بانام‌های پیور (Pure)، مای سنس (MySense) و اسپرت است که حالت اول با توجه به معنی آن یعنی «خالص»، تنها در حالت برقی خواهد بود. حالت دوم نیز، سیستم هیبرید را برای پایین آوردن هزینه‌ها، مصرف و آلایندگی، فعال می‌کند و حالت آخری که همان اسپرت باشد، راننده می‌تواند از تمام پتانسیل خودرو، بهره‌مند شود.

موارد جدید در داخل کابین و طراحی خارجی چه چیزهایی هستند؟

اگرچه ممکن است در نگاه اول، نتوان به همین سادگی تغییرات نسخه جدید را نسبت به نسخه فعلی پیدا کرد و دلیل آن‌هم تغییرات جزئی در طراحی خارجی است اما سپر جلویی جدید و تریم کرومی رنگ چراغ‌های مه شکن و شکل بازطراحی شده شکننده‌های هوا، ازجمله این تغییرات برای بدنه خودرو هستند. همچنین رینگ‌های 16 و 18 اینچی، خطوط جدید چراغ‌های عقب و نمایش‌دهنده‌های دینامیک نیز از دیگر تغییرات مدل تازه‌وارد هستند.

رنو برای طراحی داخل کابین، از یک صفحه‌نمایش دیجیتال 10.2 اینچی برای اولین بار، استفاده کرده است که با صفحه‌نمایش مخصوص سرگرمی 9.3 اینچی، همراه خواهد شد. هردوی این صفحه‌ها، از سیستم ناوبری و رابط کاربری مخصوص گوشی‌های هوشمند، استفاده خواهند کرد. در وسط کنسول نیز چهره متفاوتی را می‌توانیم مشاهده نماییم که با توجه به آپشن ها و نوع سطح انتخابی خودرو توسط مشتری، آپشن هایی مربوط به روکش صندلی، آینه‌ الکترو-کروماتیک و چندین حالت برقی برای تنظیم صندلی‌ها، ارائه می‌شوند.

در بحث قوای فنی و موتوری نیز، رنو مگان جدید دارای موتورهای 1.3 لیتری باقدرت های متفاوت 113،138 و 158 اسب بخار عرضه می‌شود که با یک موتور 99 اسب بخار برقی همراه می‌شوند. همه این موتورها، می‌توانند از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته DCT، قدرت خود را منتقل کنند.

رنو همچنین یک نسخه خاص بانام مگان RS تروفی را نیز در نظر گرفته است که قدرت 296 اسب بخار داشته و ازنظر سطح آپشن ها و امکانات استفاده‌شده، با نسخه‌های دیگر متفاوت است.

منبع خبر: